AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.060

Ska jag köpa denna 318?

Hej!
Ny här på siten.

Jag har hittat en BMW 318 E46 99:a som gått 18000 mil. Importerad 00. ACC, full servicebok och all historik är dokumenterad. Den ska enligt säljaren vara i utmärkt skick. Dock måste däcken bytas. Sitter på alu-fälgar. Bilen är precis besiktigad UA.
Jag får köpa bilen för 60.000kr.

Jag tycker nästan det låter för billigt, men fan vad sugen jag är. :)

Vad tycker ni? Ska jag köpa bilen om allt verkar ok när jag provkört den? Några tips?

Tack på förhand.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jo, priset verkar ju lågt.

Kanske ett rejält test av nått slag vore passande? M-test modell större? Samt försöka forska i historiken osv. Kolla upp kvittona och papprerna, förekommer förfalskning.

Har bilen inga större problem så varför inte, låter trist utan nån vidare utrustning men det är ju upp till dig! Vad är det för färg på den? solid/metallic?
Det är denna bilen.

Länk

Hittade även den här i samma prisklass.

Länk
Är det någon som vet hur jag ska kontrollera papperna?
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Det är importerad 02, inte 00. Du bör be nån kolla mätaren. Men jag tror inte att det är nån större fara när det rör sig om en 318. En stor femma kan vara i princip slut efter 3 år på autobahn, om den körts stenhårt. 60 tkr känns också som en acceptabel "risk"
Om motor och drivlina är "slut" märks det ganska tydligt. Problemet är att den kan gått 30.000 mil och vara fräsch ändå. Rekond med mera. Antar att jag enkelt kan kontrollera mätarställningen hos en auktoriserad BMWverksatd.
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Även med 30000mil tycker jag att priset är mycket ok. Viktigare är väl att kolla så det t.ex. inte finns några dolda skulder än vad ev. mätarställningen står på. På 30000mil mårker man om stolarna är stumma i stoppningen och liknande.
Tack för svaren!

Hur kan jag kolla upp om det finns skulder kvar på bilen? Finns det några enkla tips?
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Ring vägverket, de kan se om bilen är på avbetalning.

Lyssna inte så mkt på vad alla säger, känns bilen bra osv så har det ingen betydelse om den är skruvad, eller jo lite betydelse har det väl men känns den bra så är den förhoppnnigsvis bra.
hur har det gått?? har det blivit något köp??
Det blev aldrig ett köp av den bilen. Min bror övertygade mig om att jag inte skulle köpa en imorterad bil. Inte för att en imorterad skulle vara sämre, utan för att den är mycket mer svårsåld den dagen jag vill sälja vidare den vidare. "Alla" frågar ju tyvärr om bilen är svensksåld idag. :(

Jag är på gång att köpa en annan. Ska kika närmare på den imorn. Om försälaren inte snackade allt för mycket skit i telefonen så blir det nog ett köp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.