AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.702

code stereo?

Pe
68
Peter 750
750iA -95
Hej!

Har en 750ia e38 -95 från Italien. Har cd växlare i den,orginal.
Om jag bryter strömmen vid tex batteribyte måste jag knappa in code då? Har inte den! Hur gör jag då? Går de att låsa upp?
Tack till alla grymma Bmw lirare här på forumet som hjälper till!!
Mvh Peter.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Du tar ut radion och skriver upp numret på den och / eller ev. chassinummer på bilen.
Knallar in till BMW med ett par hundra eller en vetekrans och ber dem skicka efter koden.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Fick jag göra denna vinter :( Kostar 250kr. Du kan ringa och beställa den men ägaren måste själv komma in för att hämta pappret.

Chassinummret går bara om det är orginalstereon som satt i från fabrik (ganska uppenbart ;))

Men annars som tryffve säger, kolla serienummret på baksidan.
Zi
28
Zippert
520I -94
bytte bateri idag och min dog med håller på att försöka låsa upp den nu, hittade en kodgenerator vet inte om den funkar men de borde den ju göra.. maila mig så kan ja ju skicka programmet..
code@zippert.se
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Tänk bara på att efter varje misslyckat försök efter de tre första så ökar väntetiden med 30min mellan varje ny möjlighet att mata in koden.

Mao. försök inte för många gånger.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Dessutom tror jag man måste ha tändningen/bilen på i 30 min. Går alltså inte att testa och sne lämna bilen och gå tillbaka senare.

Finns ju annars bara 9999 kombinationer, lycka till =)
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Såg att du hade en E38 nu, mina erfarenheter är bara från E32

OT: Varför får man inte redigera sina inlägg här? Förstår faktiskt inte riktigt vad det är bra för..
Zi
28
Zippert
520I -94
är nog lugnt ja fick tag i en kodgenerator man slår in serienumret å man får ut en 4 sifrig code, slog tyvär in något annat än serienummret först bara,, rapporterar hur de går sen..
Zi
28
Zippert
520I -94
kodgeneratorn funkade inte för mig,

de slutade med att ja köppte en kod på Länk fick de lite skummt svar så ja funderar på om de är en universell kod, ni kan väl kolla

Your Radio Code(s) are :

1. OLD Blaupunkt Radios: 0387

2: If not listed below (BMW, Nissan, Rover etc.):4387

3. Vauxhall / Opel [Factory Fit]: 4387

4. Fiat RNS [Factory Fit]:6918

5. Citreon / Peugeot pre 2001 including PF3/PF1/PH1[Factory Fit]: 0132

6. Citreon Older Units [Factory Fit]: 0132

7. Peugeot or Citroen inc some PF3/PF1/PH1 Range [Factory Fit]: 0260

8. Renault [Factory Fit]: 8602

9. ALFA Romeo, FIAT, PEUGEOT (Buttons 1 to 6) [Factory Fit] : 6341

Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Varför skulle det vara en universell kod? Då finns det väl ingen mening med kod?

Jag av de du listade...

Varför inte bara köpa en på bmw?
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Vet inte vad jag tänkte på, blev lite fel där.

"Jag har ingen av de du listade" ska det såklart vara.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Är man trogen kund, så debiterar BMW inget för en kod ;-) Man lämnar helt sonika in VIN-numret eller stereonumret, så ringer de ett samtal, o vips...på 30 sek har man koden, uppskriven på ett visitkort :-)

Har jag gjort ett antal ggr!

Zi
28
Zippert
520I -94
låter shysst av bmw men de kan vara gannskla givmilda ibland, de har nollställt min service intervall mätare en gång när ja gjort servicen själv.
Anledningen till att ja köppte koden på sidan var att de kostade ungefär 80 kr och va ja hört från trådarna tog bmw 250 kr, sbabbt och enkelt men bmw kunde tydligen vara billigare..

Tanken med att lägga upp min kod var lite att de kanske var en universal serviekod till just min bavaria modell, har varit med om att de tidigare på andra produkter.

\\Daniel
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, om det finns en universalkod....är det ju bra IBLAND...dock ej för Bavariatjuvar ;-9

Zi
28
Zippert
520I -94
Men kom igen, tjuvarna är väl ändå de som har lättast att få tag på rätt koder. de är ju bara svensson som behöver lida som vanligt.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, där har Du så rätt, Zippert... Vad skrev jag? Jo, jag skrev ju fel!!! Jag menar naturligtvis att det är BRA för potentiella Bavariatjuvar ;-)

Pe
68
Peter 750
750iA -95
Har ett orginal kort(visitkortstort)som tillhör stereon,där står nr till stereon men vid code står bara ---- Är det säkert att min har code? Det är en BMW Professional RDS.
Eller får jag se till att ha kräm i batteriet hela tiden. Skulle man hinna byta batteriet?
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag har aldrig behövt slå in någon kod när jag haft min strömlös.. Har ju dock Navi-stereon eller vad man ska säga.

Zippert: En vild gissning är att det serie-nr du angav kan användas för att räkna fram koden till flera olika modeller/märken. De olika märkena du listade har då olika sätt att räkna fram koden. Det borde alltså vara en "unik" kod framtagen från just ditt serie-nr..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.