|
|
|
|---|---|
|
vart ska den här bussningen sitta? fick med dom (2st) vid köp av bilen. har iaf uteslutet att dom inte hör till bakaxelklumpens upphängning! Länk är det "silentblocken"? ser ju isåfall inte ut som dom gamla men har hört dom byter dom mot andra nyare bilen: 325 e36 -93a | |
| ?? | |
|
Silentblock, japp. Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. |
|
| Silentblock kallas dem största som håller bakvagnen uppe. Svårt att se på bilden men den ser lite kort ut för att vara en sån. Tror att det är en främre bärarmsbussning (vanligt att man byter dem). | |
|
okej då e ja med.. trodde dom bussningarna vid bärarmen heter silentblock. men bussningarna som sitter vid bärarmen nu ser ju inte ut såhär, men är det bara att pressa in dom här rakt av eller? |
|
| nån som vet om de stämmer att man ersätter dom gamla bussningarna med nyare modellen? | |
|
edström: Tråden är kanske gammal nu. Men jag har bytt både mina silentblock och bärarmsbussningar och det stämmer att man får en lite annorlunda bussning som reservdel på bmw. |
|
| Det är som sagt en bärarmsbussning, jag köpte nya på mekonomen och jag upptäckte ingen större skillnad mot originalet. Jag bytte båda mina förra veckan och det var inga större svårigheter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.