AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
702

Värde Bmw 325i -87

Länk

325-M Utrustad
Khöler bearbetad topp
portad & planad, trimkam, Chip, komplett 2,5" simons
avgassystem. KVITTO på 20 000:- från Khöler

* Svensksåld
* Besiktad och NYskattad (1500kr)
* 19000 Mil
* Stolsvärmare
* Elspeglar
* Taklucka
* Svarta bakljus
* Lusie sportratt
* Tonade rutor runt om
* Carguard fjärrstyrt Centrallås/Larm
* 16" alu fälgar
* Sänkt med röda Jamex fjädrar
* Gula Bilstain dämpare runt om
* Cd spelare och coaxial högtalare
* har 3 lösa 10" basar och nåt slutsteg
och framhögtalare som följer med vid snabb affär

Vad är ett vettigt pris på denna? han har begärt 27 000kr
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Det begärda priset är nog i överkant.... För det priset ska både kaross, inredning, chassi och drivlina vara i princip felfritt.

/// Gunnar E.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
man får aldrig igen vad man lagt ut på en gammal bil! sen är det en 4 dörrars med vilket knappast gör det bättre! som sagt innan så skall den vara i det närmaste felfri vilket en så gammal e30 knappast är. men runt en 17-18 tusen kanske till rätt köpare och om den är i det skick som det står!
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
Jag och en polare var och kollade på den där bilen förra sommaren. Han köpte den då för 15k, men då var det inte samma avgas och det var något fel med motorstyrningen (den misstände och hadde sig över 5000 rpm).

Han var väl hyfsat nöjd med den, men sålde den redan efter två månader till nån lirare. En dryg månad senare var den ute på blocket igen och då hade den ägaren rasat lådan på den.

Sen komer jag ihåg att lacken på den var riktigt illa i fronten och på huven, såg ut som om den hade blivigt blästrad på långt håll.

Det kan ju även vara bra att ha i åtanke hur låmgt bilen gått sedan den blev "khöler-modifierad". Den har ju inte precis gått snällt sedan dess.

Ang. problemet med misständningar på höga varv så kan jag ju vidare upplysa om att bilen lämnades in till Burlin Motor i Skellefteå (BMW), men de hittade aldrig något fel.

Något positivt om den som han inte skrivit i annonsen är att den har lamelldiffad bakaxel (som kanse sett de bästa dagar, men ändå!).

Det är helt klart en fin bil, men om du skall kolla på den så kan du ju bara snällt fråga upp de saker jag kommer ihåg, och se om det är åtgärdat.
Sen bör du ju fundera om de förändringar som är gjorda motsvarar drygt 10k i prisökning?!

Men lycka till med bilen! Det är som sagt en riktigt fin bil om de saker jag minns av den är åtgärdade, men trots allt inte värd det priset!

mvh
/Simon
Tack för svaren! Var ju riktigt intressant läsning det där Ximon :D
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
För det priset skulle jag istället satsa på en fräsch E34a
St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Om jag hade varit du hade jag tagit bort toningen och sådant. Tycker det bara verkar sänka bilens värde ännu mer.. Tyvärr.
St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Om den nu inte är proffstonad. Bara ett tips. Tycker man får mer köpare på en bil om den inte är så stylad så att säga..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.