AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
481

kupé filter E34

undrar om det är samma filter till alla E34? har en 92 tds, men på mekonomen har dom bara från 93 och frammåt.

men på bildelsimporten verkar det vara samma, någon som vet?

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
eing9911
Jag har också en liten fråga angående kupé filtret. På vilka modeller sitter det ett sånt?

Läste någonstans att alla med AC hade kupéfilter så när jag skulle serva min så köpte jag detta filter. Jag skrev ut artikeln som finns under mekartips och följde den till punkt och pricka. När jag tillslut fått isär hela skiten så visade det sig att det inte fanns nåt jävla filter på den så det var bara att skruva ihop skiten igen och lämna tillbaks filtret. Så tydligen så sitter det INTE på alla med AC.
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Filtret kom någon gång mellan -90 och -91. Jag hade inte filter på min -90:a, men jag har filter nu, på min -91:a.

Danne:
Om du köper filtret på BMW i stället, så får du rätt modell:)
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
rev ner min bil i molekyler när jag förgäves letade efter mitt microfilter som, enligt BMW, skulle sitta på ALLA E34 med ac. Såg SEDAN på kartongen att filtret var till alla E34 fr.o.m 06/90....så tydligen kom filtret då. Sa det (plus en massa annat som jag inte kan skriva här) när jag lämnade tbx filtret på BMW...
eing9911
Det var precis. Min är levererad från BMW i tyskland 900606. Måste vara en av de första 24 ventilarna som levererats för de kom också runt 9006??.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.