AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
511

Hjälp... allt slockna... 525 tdsa-93

Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Hej alla vänner.... jag var ute å körde på 90 väg.... så slockna allt på min tdsa, för utom hastighetsmätaren...... så jag blev ju fundersam så jag stannade på en p ficka, men sen starta inte bilen, jag fick start hjälp då gick bilen i gång... men stannar jag de4n så startar den inte igen. Nu lyser ABS lampan å lådan går på något slaggs "nöd program" vad kan felet vara... jag har kollat laddningslampan å den är hel... men den lyser inte när jag vrider på tändningen..... Snälla hjäääälp, vi behöver bilen dagligen.........Är det någon som kan veta va det är för FEL

Riktiga män luktar DIESEL
Förmodligen utdraget batteri pga att laddningen inte funkar, mät på batteriet med motorn igång och se om generatorn laddar.
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
ja när bilen gick så prova jag å sätta dit multimetern på generatorn... den visa då bara 8,74 volt... jag anar att det är den som jävlas för mig...... Går det å riva den själv eller måste jag lämna in den för att byta kol, å släpringar å så......

kolla efter en beg på skroten, brukar finnas för ca tusen-lappen
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
En bytesgenerator kostar 1880 netto..
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
ja jag va å kolla på laitis och på mekonomen... där gick dom på 2800:- om det var en 95 amp. å den med 105 amp. gick lös på 3500:- inklusive. hoppas jag...... men jag vet inte va jag har för gen. på min tdsa.... vet ni om mulltispännaren går att låsa i ett visst läge? eller får jag bara spänna upp den å släppa tebax den när jag har lossat remmen???

Mvh: Niklas

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ring och fråga vad Wibergs tar innan du handlar av Mekonomen..du har troligtvis 95 amp
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
ooki... ja då skall jag ringa å kolla me dom va dom kan tar för en sådan.. undra om det bara kan vara laddningsregulatorn.....

Niklas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.