|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Haha din humor är verkligen svart Fenn, det här kommer du gilla! Länk |
|
Paap Reeder |
BMW_MAN! ... du är min idol. Vi bildar ett nytt parti. Tar vi bort dom andra kamerorna också så kommer tyvärr ytterligare + 30-50 svenskar att stryka med men vi får loss ytterligare 700.000.000 och kan rädda ytterligare några miljoner afrikaner ... vi måste hyra in oss på månen ty det kommer att bli knökafullt här på klotet. MVH /// Paap R |
Amethyst |
Så mitt liv är värt 26Miljoner ungefär!? Måste nog uppdatera mitt försäkringsbolag om detta, Tack! BOOM BOOM BASS |
| Kan man inte skicka fartkamerorna OCH pengarna till Afrika? :P | |
|
ännu ett ursäkt för att slippa fixa till vägarna. har kört fort i 20 år och väntar fortfarande på att krocka och dö på fläcken. f.....n,, inte ens döden vill veta av mig. heltsonika, några förslag? heheheh |
|
|
(Iwarsson)....tämligen KOL svart (humor, alltså). Ungefär lika i färgtonen, som vissa bilar på vägarna 31 och 84. Någon för flera år sedan, men den andra nyligen. Lätt att glömma sånt, fastän liemannen ständigt ligger hack-i-häl på di gasglada... Heeee. F |
|
|
CiM: Jag har samma erfarenhet som dig här... Har dock bara suttit cirka 10 år vid ratten. Jag kör jämt för fort (men med vett i skallen) och hittils har jag inte kört av vägen, frontkrockat med en timmerbil eller fått några böter av Kling och Klang. Kör(!) man bil händer det inget! Sitter man och matar ungarna i baksätet med glass händer det saker. Det borde sitta en kamera i var mans bil istället! (inte riktad mot hastighetsmätaren då... :) |
|
|
Drutten därför att polisen har en förmåga att vrida på sanningen, dvs den eller de polismän som kommer på rättegången kommer garanterat att bara hävda att skylten inte var väl synlig trots att du tycker det som förare + alla andra. Detta bara för för att kunna vinna över dig, om du nu råkat ut för en "nitisk" sådan som bara hatar folk som tex kör 1km/h för fort eller de som försöker dölja skylten eller har en väldigt icke original bil. En polismans ord väger tungt och är de två stycken är det helkört, vet själv eftersom de kan fälla folk för grov vårdslös körning trots att de inte kan bevisa vem som kört fordonet, trots att föraren kör ifrån den och använder hjälm med svart visir. Tyvärr verkar lagen inte gälla alla! Jag förstår dock den frustration man måste känna av att inte få fast den misstänkte, men man måste hålla sig inom vissa ramar. |
|
|
Ett annat alternativ för dessa "400.000.000 för att spara 15 svenskars liv." kunde ju vara att att försöka använda pengarna till att försöka hjälpa/rädda några av de 1500 personer som tar självmord varje år. Fler än 15 av de trafikdöda är ju dessutom inte "olyckor" utan folk som tar självmord i trafiken. |
|
|
Apropå detta med att dölja nr-skylten mer eller mindre (ex.vis genom att lägga den främre skylten bakom vindrutan...för att sedan "råka" lägga något över den när en fartig kamera passeras i ca 130 kmt) så såg jag en annan variant. En 5 serie touring (numret kommer en annan dag) med den bakre ordinarie nr-skylten upphängd, högt upp och innanför bakrutan. Det gick visst ett snöre också från den undre kanten av skylten och fram till backspegeln.... Den var så goo´ så den tog jag en bild av! F. |
|
|
bmw_man: så här funkar det i sveariket: om du begår självmord, ska du göra det vid hög ålder. helst med tabletter så att du somnar in( inget blodigt självmord) o.s.v. du ska minimera kostnaderna för staten. dessutom, det finns inga pengar och hämta hos självmördare, så det spellar inet roll. MEN bilisterna, de kan staten mjölka tills du blir uttorkad och begår självmord. hehehe heltsonika: håller med till bara till 237,8%. heheheh |
|
|
Staten gör allt för att suga lite blod till från folk.......Alltså dra in pengar på alla möjliga sätt!!!!!! Ett ex: Först klagar dem på att folk parkerar tokigt på gatorna här i sthllm, sen klagar dem att intäkterna från fel parkerade bilar i stan har sjunkit???? Vad f-n vill ni egentligen????? Vem f-n tror att deras mål med nollvisionen går i uppfyllelse????????? Kommer inte att existera ngnstans i världen spec inte här i sverige med tanke på attt sådana vintrar som vi har här i sverige tex ....... Ni som tror på sådana dumma påhitt från osmarta människor som politiker e blåsta i huvudet!!!!Dem lurar oss människor för att komma till makten o därefter fylla sina plånböcker mm Bort med alla politiker i sverige...ingen av dem kämpar för sverige!!! Det enda dem tänker på e sina plånböcker o blåsa oss medborgare BMW M-POWER |
|
| Jag känner allt oftare, och allt starkare, allt mindre gemenskap för vårt land. För att citera en skribent , kunde inte hålla med mer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.