|
|
|
|---|---|
|
hej! har fått upp gearbox failure typ el safe prog..och jag har hört att även om batteriet "käns" bra och startar bilen bra så är det viktigt som fn att ha rena och fräscha POLER/KABELSKOR el????? kan det göra så det händer?? det som hände var: stod still i ett rödljus och när det blev grönt så gav jag nästan fullt och då plingade det till och bilen gick typ bara på 3an, så jag stannade och stängde av och då funkade allt igen?????? nu har jag gjort rent poler och fettat in och slipat insidan på kabelskorna åxå.... nu har jag inte provat att ge fullt än men,,,,nån som vet?? | |
|
För dålig kontakt vid kabel skorna kan ge alla möjliga och omöjliga fel. För att vara på säkra sidan kan du titta över "andra ändarna" på kablarna också, dvs jordpunkter o dyl. Se även till att det inte finns resistans mellan motorn och karossen. Dålig jord till motor/växellåda kan ge en massa skojiga fenomen också.. Elementära saker som allt för ofta glöms bort vid felsökning. |
|
|
Jag fick samma meddelade förra året och då var det bara att ladda upp batteriet ordentligt så fick jag inte det nåt mer sen.. för min del så berodde det säkert på att det är för nära till jobbet.. |
|
|
Kolla kontakten som sitter ovanpå lådan, där kan det lätt bli skitigt o dålig kontakt, haft detta fel på min bil. Ringhage |
|
| tack för svar,,,,ska testa | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.