|
|
|
|---|---|
|
Jag har planer på att mycket snart ta hem en 330d från tyskland. Ett av de nu intressant objekten är en svart 330d Touring (2002/05) som rullat drygt 14000mil. Den är ganska så välutrustad, med M-techII inkl. M-ratt och sportstolar i helskinn, xenon, regnsensor, pdc, acc, sommar och vinterhjul. Priset som begärs är ca 160000 SEK. Är detta en bra affär eller ej?? Denna bil har jag tänkt ha i 1,5-2 år och då jag kör drygt 2500mil/år så kommer den då att ha rullat omkring 17750-19000mil. Det är naturligtvis svårt att förutspå svägningar på begagnatmarknaden, men vad torde denna ligga på i pris då?? Mvh Robin | |
|
Kör bilen i bilpriser.se med årsmodell 00 och c:a 18500 mil. Det är nog maxpriset vad du kan få ut. Projektmannen |
|
|
Priset på bilen du tittar på är ok om skicket och historiken är bra. Är det från handlare eller privat? Köpte nyligen själv en 320dAT -03 i Tyskland som då hade rullat 13500mil. Den kommer också att rulla 2500-3000mil/år så jag kommer också stå med en bil om några år som börjar närma sig 20000mil. Förmodligen inte helt lätt att sälja då men man hoppas ju att bra utrustning, klanderfri historik och i stort sett bara landsvägs- och motorvägsmil kan hjälpa till. I värsta fall så får man ju köra den något eller några år till... ___ //Ulf |
|
|
Tack för era svar! Jag har lite funderingar på andra bilar, se Länk Att det ska vara så svårt att bestämma sig nu när jag pengarna i handen! |
|
| Ahh, det där blev fel länk... Länk ska det ju vara! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.