AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.380

bilder på e46 sedan med 18tum och 30mm sänkning runt om (sport chassi 330)

Söker bilder på en e46 sedan med 18tum (gärna m135) med 30 sänkning runt om!

Oerhört tacksam för hjälp!

Mvh Jens
Här är en coupe med de kriterierna: Länk
Länk är annars ett säkert kort om du letar bilder på e46:or med diverse tillbehör.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
tack för ett snabbt svar!
Vad tycker du wendant?
Har fått tag på orginal sportchassie till min 330i för ett bra pris. Ska jag köra på det eller ska man gå på någon annan sänkningssats som sänker lite mer fram än bak?

Kan inte bestämma mig, behöver lite hjälp..
Jag personligen tycker att fabriks sportchassit sänker en e46 tillräckligt. De är lagom avägt mellan sport och komfort. Nu körde jag inte någon större mängd bankörning med min 330, men jag tyckte som sagt att de var helt perfekt. Det är inge kul o behöva tänka hur man skall köra för att man har för låg bil. Framförallt inte i en storstad med alla onda fartbulor och kanter överallt.

Länk
resonerar exakt likadant...
Men ser det OK ut med samma sänkning fram som bak? För som jag förstått det så är det just så på m-chassit.

Mvh Jens
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Så här såg min bil ut med sportchassi Länk Så här ser den ut idag med H&R / sänkning och spacerplattor bak på 15 mm Länk Jag har alltid retat mig på att bakhjulet ser ut att sitta längre in än än framhjulet, därav spacerplattorna, och man får en jämnare höjd om man sänker mer fram än bak tycker jag.

BMW CS #5206
Sportchassie + 35mm samt 18" Länk

/Thomas
vad är skillnaden på m chasi och sport chasi. ser det snyggare ut med m-chassi eller.
"Sportchassie + 35mm samt 18" Går det att köra med den också? ;)
M-chassi och sportchassi är samma sak.

Och nej, den bilen är inte sänkt 35mm ytterligare från sportchassits 20 mm. Det går inte :) De utgår ALLTID från standardchassit när de anger antal mm som satsen sänker.

Länk
ok tack för svar. wendtan varför sålde du bilen fin som in i ju,, saknar du inte den nu när det börjar bli sommar.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk

Min gamla 328Limo med 30/15 sankning och 18tums alpina.
Nej, saknar den inte nämnvärt faktiskt :) Men den var ett riktigt praktexemplar.

Länk
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Anders S.: 30/15 sänk såg perfekt ut. Ska sänka min 330 i veckan. Såg för hög ut nu när jag fick på 20" fälgar.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Christer: måste fråga dig vad spacer plattor är och vad dom är tillför? Jag har samma problem där det är mindre utrymme i bakre hjulhuset än fram.

Porblemet är snarare att det ser stör mig och ser inte bra ut :)
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Christer: glömde nämna att min är sänkt 35mm runt om med Sachs.
mi
197
mirza
330 cab -04
Hej alla glada lånar tråden lite.. har 330 e46 cab facelift med m-sportschassi eibach sänkt 40/15 m135 fälgar däck 255/35 bak .. Tycker att mina bakhjul sitter alldeles för långt in undrar vilka spacers ja behöver ha för att det ska va lagom.. stort tack för svar mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.