AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
411

Navi vs radionav

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Dum fråga kanske men var är det för skillnad mellan navi och radionav? Är det bara skärmen?

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
På navi med skärm kan du förutom pilarna även få upp en karta där du kan zooma från 100 m ned till 10 km tror jag det är.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gällande nya bilar
Radionavi: Beckers grundsystem med pilhänvisning i liten monocrome skärm. Borde ligga kring Euro 2000 nytt från fab.
Navigation med färdmonitor(ev TV): Grafisk kartvisning på 8tums widescreen monitor. Borde ligga kring Euro 3000 nytt från fab.
På Navi med färmonitor kan man dessutom få fram varningar för köer, vägarbeten mm och kunna förutsee dessa.
Rekommenderar helt klart det större systemet om du står i nybilsval.
Mvh Asken
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tack Asken klockrent svar. Jo det är dags för ny vagn snart, ny eller beggad har jag inte bestämt än det beror lite på vilken typ av bil jag ska ha.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Asken, funkar varningssystemet i Sverige? Jag har aldrig sett någon info på min display. Har navin någon separat TP eller går den på stereons?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
rob: Det kostar att ha kul, bara att shoppa:) Prova 540, du komemr att gilla det....
Stente, ja det skall fungera, har bara sett det en gg i Sv. Inte så mkt köer här jämfört med STAU i Tyskland..

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.