AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.683

Chat för PRO-användare ?

Jag vet att jag nog kommer att få utleda både spott och spe för detta, men en "chat funktion", förslagsvis för vi med PRO licens vore väl värt att få införlivat, jag skulle själv uppskatta det mycket tror jag, dessutom skulle det kanske locka andra som står och väger över ett medlemskap. Vad tror ni?

Cheesecakeracing is the shit!
Danne L
tycker det låter som en väldigt bra ide

enda nackdelen är väl att postningarna här på forumet inte kommer att bli lika många eftersom man lär lösa det mesta snabbt och smidigt i chatten

annat än just det så är det nog bara fördelar
Jag tycker iof sig att chat låter som en trevlig idé, men det är väldigt värdefullt att kunna söka o hitta svaret på sitt problem i foumet. Denna möjligheten skulle ju försämras om mycket av svar och frågor avhandlades på en chat istället. Dessutom undrar jag om det verkligen är tillräckligt mycket folk inloggade för att det skulle bli en livfull chat.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag läste nåt om att nån webcamfunktion skulle komma framöver så det kommer förmodligen en chatt med kanske.. Tror jag läste det om AP info och nåt om deras server eller nåt...

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
fyllecaj
ett steg mot ett mera slutet sällskap anser jag som inte har "PROlicens"och inte kommer attt skaffa heller
då blir inte tillgängliheten för alla bmwägare utan mer hemliga klubben
lite alexander bardsyndromet
kul
lycka till
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
fyllecaj

Snacka om att vara ute och cykla! Den s k "elitlistan" var ju endast för inbjudna. Pro-medlem kan vem som helst bli och det är knappast dyrt eller svårt.

Att ha en chatt för Promedlemmar tycker jag låter som en lysande idé.

Wilhelm Svenselius
fyllecaj
tyck vad du vill tillgängligheten minskar i alla fall
alla är inte så dedikerade bara till bmw utan man kan ha andra prio också
det "tvingar" folk som vill läsa att bli promedlemmar
informationska alla kunna dra nyttan av
resultatet blir bara att man delar in folk i mera grupperingar och det har aldrig varit något gott med det
vad skulle avhandlas på prochatten som inte kunde avhandlas på en vanlig chatt?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
fyllecaj

Att ha en chatt här på sajten skulle ju kräva visst jobb från sajtens personal. Detta arbete finansieras av oss Pro-medlemmar. Att därför göra chatten tillgänglig enbart för Pro-medlemmar skulle alltså vara ett sätt att finansiera den (kanske genom att fler väljer att bli Pro-medlemmar om det innebär att man får tillgång till en chat), och dessutom rättvist om det faktiskt är Pro-medlemmarna som utgör den ekonomiska förutsättningen för att ha en chat.

Om man är orolig för att vissa förvägras information genom att inte vara Pro kan man ju göra chatten läsbar för alla, men enbart Pro-medlemmar kan skriva.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med W2k till 100%. Nu är jag ingen som saknar en chat-funktion men finns det tillräckligt intresserade så är det säkert en bra idé.

Att jämföra detta med Alexander Bards "hemliga" klubb är bara löjligt...

Har också svårt att förstå de som inte blir PRO-medlemmar. Med tanke på hur mycket info här finns och hur många sparade kronor det kan bli pga råd och tips så är ju 180kr inga pengar. Och kan dessa pengar hjälpa till att göra sajten bättre så är det ju inget att tveka om.

___
//Ulf
fyllecaj
jag jämförde inte med bard jag liknade det med bardsyndromet alltså att det ska vara vissa förunnat

men men den som vill betala ska ju givetvis göra det
vad w2k skriver om att göra det enbart skrivbart för promedlemmar tycker jag är helt ok
alla ska givetvis kunna läsa så att det inte blir ett sällskap för inbördes beundran
ah förresten ni kan ha er chatt hela sidan börjar bli mer och mer kommersialiserad
så det kommer nog snatr att kosta att läsa den också och så faller hela grejen
redan nu så förbjuds folk att läsa den bara för att man har en annan åsikt det vet jag
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Förstår inte riktigt... Vad skulle en chat göra? Vilket syfte skulle den ha?

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
fyllecaj - Du verkar ha seriösa "issues" med sajten så jag förstår inte varför du är här öht. Personligen skulle jag aldrig ödsla dyrbar fritid på något jag så uppenbart inte gillar.
Jag förstår heller inte riktigt idén med en chat. Forum rulz!

Med en chat finns risken för en massa strunt.
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Anders-
Folk måste väl få framföra kritik? Det finns saker jag också tycker skulle kunna förbättras på Autopower, men nå fan e man här varje timme lik förbannat ;)

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Danjel - Självklart, men om man har så mycket "kritik" att framföra som vissa, så att det närmast uppfattas som att man BARA hänger här för att göra detta (dessutom på ett ganska okonstruktivt sätt) så ser jag inte poängen i att man spenderar sin tid här. Jag skulle t ex inte regga mig på Lunarstorm och hänga där och "framföra kritik" bara för att den sajten inte är exakt så som JAG vill att den ska vara. Min tid är mer dyrbar än så, och jag är nog knappast unik på den punkten - tror de allra flesta anser sig ha alldeles för lite tid över. Men visst, det är ett fritt land och det är upp till var och en vad man prioriterar här i livet.

Jag tycker också det finns saker som kan förbättras med Autopower, det är trots allt inte fulländning konkretiserat vi pratar om, utan en webbsajt. För att återknyta till ämnet så anser jag inte att en chat skulle tillföra mig någonting, men om det verkligen finns ett sug efter en sån så är det givetvis något som Tommie och Janne bör ta i beaktande.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Nackdelen med chatt är att informationen går förklorad när samtalet avslutas... på forumet ligger inläggen kvar och kan läsas av andra i efterhand.

___
Bilbloggen: Länk
fyllecaj
det är tråkigt att få kritik för att man berättar en sanning
det jag skriver är kanske allmänt känt och accepterat här vad vet jag

men anders du ödslar i a f tid på att besvara mitt inlägg trots din brist på tid
och sen har du mage att kritisera mig för mina inlägg
lite dubbelmoral där

det finns nog både fördelar och nackdelar med chat
jag ser nog bara nackdelarna jag förstår inte vitsen med chat riktigt
tydligen så är jag inte ensam
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ser ingen poäng med en chat. Hur skulle den se ut i såfall? Skulle det vara en chat för varje modellkod eller skulle alla vara samlade under samma chat?
Alla bara öser på med en massa text och den fråga man ställt försvinner i mängden...
Nä, forumet räcker gott till.

///BMW - Was sonst!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Visst kan en chat fylla en funktion, om man inte har fullt upp med att gå igenom alla trådar!
Tycker ändå att alla som tar del och får hjälp av detta underbara forum kan kosta på sig ett PRO medlemsskap, så det kan finnas ekonomi att förbättra vissa andra saker som tex att öka på speeden så fort antal inloggade överstiger 150pers.
Det är ju ibland en ren plåga att sitta och vänta på att det uppdateras i upp till 20-30 sekunder ibland.
Det är ju ändå ganska många som använder sig av forumet,trots att man inte ger eller får de bästa och rätta svaren man vill alltid,så finns det ju ändå en härlig gemenskap ibland oss som använder forumet regelbundet!
Känns ibland nästan som man känner en del till viss mån!
Näää, så hjälp till lite ekonomiskt så kanske forumet får vara evigt samt en chat funktion kanske dyker upp även för icke medlemmar ändå!
Ett stort tack hitills av ledningen samt grundaren av detta forum! Keep it up!!
Ett stort tack till alla som brukar forumet också, annars hade man inte haft nått roligt att göra på fritiden heller!!

MVH Patrik
Tycker vi sparar chatt och annat trams åt sajter som lunarstorm och dylikt.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Lägg pengarna på att Speeda upp AP så man slipper den uråldrigt långsamma laddningen. Jag vet inte hur många hemsidor jag besöker varje dag men Ap klår dom alla, på ett negativt sätt alltså.
Man kan nästan tro att det finns fartkameror på AP:-)

mvh
Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.