|
|
|
|---|---|
| Hejsan har en gammal jbl gti 15" sittande i bagagen...köpte den av en polare så har ingen aning om lådolym osv men tror de var prat om 130 L öppen låda satt alltså i en sådan när ja köpte den...nu tycker ja lådan passar väldigt dåligt in i min bagage visst de går men de är precis på höjden och inte alls lika tight på sidorna borde väl gå att bygga den mer lämpat för min e34a ! så min fråga någon som har nån ide på hur ja ska bygga en ny låda så den passar bra i bagagen?! | |
Robsarve |
95 liter basreflex fungerar fint till den. Om du mäter i dm får du måttet i liter. tycker Erik |
| De tackar jag för men du får gärna förklara lite bättre hur ja ska bygga! | |
| Du får ta max måtten på höjd+bredd i bageget mätt där det är smalast/lägst och sedan räkna ut hur djup lådan måste vara för att du skall komma upp i den volymen som basen kräver. Som robsarve skrev så är det inner måtten på lådan i dm gånger varandra så får du ut volymen i liter på lådan. Dock så behöver du även veta storlek på port/portar vilket robsarve glömde skriva. Öppna upp hålet till skidluckan och designa en låda som har samma lutning på baffeln (där bas+port sitter) som ryggstödet och som har en ram runt kanterna som gör att när du skjuter in lådan mot ryggstödet så tätar den emot ryggstödet och ger ett avstånd på ca 5-10cm mellan baffel och ryggstöd. Placera bas och port centrerat runt öppningen till skidluckan. Använd hela bredden och höjden i bagaget så du får en låda som inte är så djup(tänk dock på att den måster rymma basens korg+magnet).Några volymer eller mått på port kan jag tyvärr inte hjälpa dig med dock. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.