AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
843

Någon som testat etanol-i-tanken.nu?

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Länk

Som rubriken lyder, har någon testat eller vet något nyttigt om denna produkt .Låter helt klart intressant men eftersom jag inte är så insatt i vad det innebär lyssnar jag gärna till era goda råd. Är det riskfritt osv att köra med en konvertering av t.ex. min gamla V8:a?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
En hemsida som stavar rabatt "rabbat" får inga seriositetspoäng av mig iallafall...
Gissar att den varken gör till eller ifrån då de verkar rätt flummiga tex " signalen från motorns styrenhet till bränslespridarna
kalkyleras om och förlängså pass at motorn får det extra bränsle som behövs för att det ska gå att köra på etanol"
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tankar 10 liter Etanol på full tank på e46:an, och faktum är att den går bättre, framförallt starkare på lägre varv, men även kvickare för övrigt.

BMW CS #5206
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
thunderswede:
Sant så sant.

Jag har funderat lite och kommer skippa detta. Bättre att lägga stålarna på lite soppa istället:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Andersson_CSI:
Ett alternativ är ju att börja med lite inblandning utan att konvertera.
Precis som christer silvén nämner. Jag har också testat motsvarande inblandning och det har fungerat ypperligt.

//Stenback
_s
36
_sqise_1_
330DA Touring m-sport -07
320DA Touring -08
jag hällde i 2.5 liter på 5 liter bensin nu o det va ju inte sämre iallafall har inte gasat nåt än men jag ska prova vidare....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.