AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
681

Värme e34

za
10
zachary
525i 1990
Hej!

Jag ställde denna fråga på mail-listan och fick inget svar. Tänkte eventuellt att det är en nybörjarfråga, och det är det ju.. Men jag försöker igen:

På min e34 (525) från -90 kommer det bara varmluft ifrån spjällen fram vid rutan. Någon som vet vad detta beror på, och helst hur man fixar det!?!..

Extremt tacksam för svar!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jadu... Det är precis lika på min E34-90. De är bara gjorda så... Det är endast "Kalluft" i det stora uttaget mitt uppe på instrumentbrädan och de två spjällen fram mitt emellan stolarna upptil på instrumentbrädan.

Per
za
10
zachary
525i 1990
Så värmen räcker till på vintern ändå alltså? Verkar skumt.. *le* Men men, är det så, så är det så. Tack för svar!
ka
37
karve
325i -06
Hmmm.. Jag hade en 518i -90 tidigare. I den var det så att dom mittersta spjällen var bara för ventilations luft, och för att stänga blåsvädret från dom spjällen använde man den mittersta skjutreglaget, översta reglaget är för rutan och sido munstycken och nedersta golvet fram och bak. Bilen jag har nu är en 95'a och där går det även att få varmluft i dom mittersta uttagen, men där sitter det en extra reglage för varm/kall luft mellan ventilerna, jag misstänker att ni inte har detta? Rätta mig om jag har fel.

/kari
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Japp Det stämmer! Så är det på min farsas E34-96 525 TDS. BMW gjorde om detta på de senare årsmodellerna pga av just detta.

Per
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
På min Alpina B10 -90 så kan jag få varmluft ur de två små spjällen mitt på instrumentpanelen. Kan det inte bero på om man har AC, klima eller inget alls? Jag har klima på min.
Ma
10
Marvin
540i Touring -95 (6vxl)
På min (med AC) finns värmereglaget vid mittspjällen. Det fungerade bra tills för ett par mån sedan. Nu kommer det tempererad luft (samma temp som övr munstycken) oavsett vad reglaget står på. Dvs jag kan inte köra sval friskluft med värme på fötterna/vindrutan. Vad är fel???

M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.