|
|
|
|---|---|
|
Ska ut och campa i sommar med 540+ familj. Behöver lite tips om körning med 540 eller andra som har erfarenheter med V8 och aut med husvagn. Är det nått specielt som man ska tänka på eller är det bar och kör :) Undrar även ur mycke sås den kommer att surpla i sig. Den vagn som jag ska dra är en Polar 620-89 boggi ca 1500kg + packning två ungar och kärring. | |
|
Jag drar en vagn i den storleken med min 520, så med din 540 blir det inga problem. Du får nog räkna med 1/2 liter mer per mil, det ligger ungefär min på. BMW CS #5206 |
|
|
Här är en bild från förra sommaren. Länk Husvagnen är tillsalu. BMW CS #5206 |
|
|
Det är alrdig fel att byta automatlådeolja, filter samt göra rent silen och se till att bromsvätskan är relativt nybytt och se över bromsarna för de lär få extra belastning. antar att du har nivåreglering på 540an så det är nog bara och tuta å köra. Körde X5 3.0 med hästvagn för ett par år sen och då blev förbr 1.8l/mil så där nånstaqns hamnar du säkert. Ha en trevlig semester. Asken |
|
|
Körde med en 540 touring i 2 år med denna Kabe Boggi: Länk Bilen drog 1,6-1,7 L/milen med vagnen på, gick hur bra som helst. Märks nästan inte på bilen att det hänger en vagn efter ;) |
|
|
Har dragit hem vagnen nu. Bilen käns bra och dra med gämfört med min gammla S80 2,5D som oxå gick bra. De 8milen hem så drog den ca.1,8 det är 0,7 mer än Voflan så man får vara nöjd med V8 men en dyrare sommer i år får man räkna med men jag tror att om man är på dom stora vägarna så drar den 1,6-1,7 det ser så ut, Vägen biten från Hassela till E4 drog den ca 2,0 men väl ute på E4 så i 85-90 så blev det till slut 1,8 när vi var hemma.. men en viss sarkasm kom från frun som tyckte det var fan vad den har dragit bränsle.. Hmmmm Jaja det är bara att lätta på lädret denna sommar men då får man ju åka V8 och ungarna har jag redan frälst med bilen så den får nog stanna kvar i familjen ett tag till hehe.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.