|
|
|
|---|---|
jimmy/bmw |
Hej en parkerings ljuset och ena baklyset lyser när jag har stängt av bilen men slocknar när jag dra ur en säkring (minns inte vilken) men lyset funkar när jag startar bilen sen ? någon som vet vad det kan vara för fel ? |
|
Om man ställer blinkersspaken åt ena eller andra hållet så brukar det aktivera parkeringsljuset. Kolla så den står i neutral. Carl |
|
jimmy/bmw |
nee de var de inte men tack ändå ;) Nån mer ide ? |
| Kanske nåt relä som hakat upp sig? | |
|
är det alltid samma sida? Är det både baklampan och framlampan på samma sida? Det låter ju som Carl 123 skrev. Den kanske har hängt sig i konstig läge. Har du alltid haft det så? Koppla bort batteriet i några minuter. MvH Bmw 4-ever |
|
jimmy/bmw |
japp på samma sida. Märkte det i måndags har inte åkte i den så mycket i vinter men var gång vi har tänkt åka så har batteriet varit slut, så vi byte batteri i måndags för vi trodde de var slut ! |
Diva |
Vet att volvobilarna har en funktion som heter nått i stilem med folow me home. Om man trycker på helljuset 1 gång när motorn är avstängd så lyser halvljusen ica 03 sek. Kan de va nått sånt? Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
Nä, Fllow Me Home aktiveras med att man slår till heljuset. Då tänds halvljuset (!) fram och bak (alla fyra lampor och inte två) och lyser i... 10-15 sekunder är det väl? Det KAN vara stiften i blinkersspaken som är slitna. Då "tror" bilen att du ställt den i vänsterblinker när tändingen är avslagen - och så lyser vänster sida, precis som Carl123 säger. Men jag antar att blinkersen funkar bra? Knivigt problem... BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.