|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tyvärr tror många på det som skrivs/visas alltid är sant och pga getta etableras sanningar som inte stämmer. Har noterat det många gånger i veteranbilssamanhang. Jag besiktar bilar för MHRF-försäkringen och får vid vänliga påppekanden om att saker inte är tidsriktigt korrekt ofta svaret att det är det viss för att ägaren har läst det i någon tidskrift. Då får man ta fram originalliteraturen för resp märke för att visa vad som gäller. För övrigt noterade jag idag när jag läste E36 begguiden i senaste Bilsport, att E21 introducerades 1973 fast det var någon gång under sommare 1976. |
|
|
Eftersom det tydligen var en bilhandlare (endast bilhandlare kan skaffa grönskylt) som hjälpte till vid reportaget så gjorde de inget olagligt då de monterade grönskylten såfort de kom i land i Danmark. Grönskylten är ju som bekant giltlig i både Danmark och Sverige. Har f.ö. ej personligen sett programmet /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Rolex: dom tyska gulplåtarna satt på bilen när den rullade över öresundsbron :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
tsaros: Jotack, men eftersom det tydligen var en bilhandlare med på resan så förutsätter jag att hans grönskylt var monterad i exempelvis bakrutan och därför var färden inte ett enda dugg olaglig..... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
Qvarnström |
Dem krånglar väl som fan med gulaskyltar i Danmark va? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.