AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.405

Bilimport på motorist på svt1

Sida 2 av 2
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Tyvärr tror många på det som skrivs/visas alltid är sant och pga getta etableras sanningar som inte stämmer.
Har noterat det många gånger i veteranbilssamanhang. Jag besiktar bilar för MHRF-försäkringen och får vid vänliga påppekanden om att saker inte är tidsriktigt korrekt ofta svaret att det är det viss för att ägaren har läst det i någon tidskrift. Då får man ta fram originalliteraturen för resp märke för att visa vad som gäller.

För övrigt noterade jag idag när jag läste E36 begguiden i senaste Bilsport, att E21 introducerades 1973 fast det var någon gång under sommare 1976.
Eftersom det tydligen var en bilhandlare (endast bilhandlare kan skaffa grönskylt) som hjälpte till vid reportaget så gjorde de inget olagligt då de monterade grönskylten såfort de kom i land i Danmark. Grönskylten är ju som bekant giltlig i både Danmark och Sverige. Har f.ö. ej personligen sett programmet

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Rolex: dom tyska gulplåtarna satt på bilen när den rullade över öresundsbron :)

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
tsaros:
Jotack, men eftersom det tydligen var en bilhandlare med på resan så förutsätter jag att hans grönskylt var monterad i exempelvis bakrutan och därför var färden inte ett enda dugg olaglig.....

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Qvarnström
Dem krånglar väl som fan med gulaskyltar i Danmark va?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.