|
|
|
|---|---|
|
Tja! Ska beställa Fälgar o däck till Min 323i-99 E46 sedan men funderar om jag ska ha 235x40x18 eller 225x40x18 passar 235 utan problem eller kommer det se konstigt ut och skrapa i skärmkanterna ? Mvh | |
|
omöjligt att svara på utan info om ET mm.. 235 är inga problem på E36/E46 i normala fall! Jag hade 255 bak och 235 fram innan på min M3 E36. den är även ganska sänkt och inga skrap kunde höras ändå! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Dessa fälgar o däck är det. Länk vet inget om däcken men hoppas det håller länge =) |
|
|
Du kan ha 235. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Ok, sweet, då var det beställt o klart då =) tack Mvh |
|
|
Möjligt att 235/40 passar men rullomkretsen är aningen för stor för E46. Inte olagligt stor dock. 225/40 är en dimension som betydligt bättre stämmer storleksmässigt 235/40-18 passar bättre på en E39. ___ //Ulf |
|
|
Ok, men är inte 235 bredden på däcket, för då har det ju inget med omkretsen att göra. det avgörs ju med 18" respektive profil höjden på däcket ? eller är jag ute och cyklar omdetta ??!?!? Mvh |
|
|
Jo du har nog cykeln delvis ute...;) Profilen är ju 40 på båda och då detta betyder 40% av bredden, dvs 225 x 0,4 = 90 mm respektive 235 x 0,4 = 94 mm så betyder det ju att däcket du har valt har en större diameter/omkrets än det andra. ___ //Ulf |
|
|
Kör me 235/40/18.. det har jag beställt till mina nya 18" fälgar. kommer bli toppen =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Kör också med 235/40-18...på min 530... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.