AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.022

Grillistbyte på E34

ja
63
jawestyle
520i Sedan -93
Tjena! ;)

Jag köpte ett par nya svarta grillister (runt njurarna, eller själva njurarna..)...fick beskrivet för mig hur man byter dom..och det lät lite smått krångligt, kan man inte bara bända loss dom gamla med en skruvmejsel och trycka fast dom nya, dom sitter väl fast med nåt clipsaktikt? Eller har jag helt fel..och måste riva halva fronten för att byta dom?

Sen en till fråga..jag har beställt rökfärgade bakljus och vita blinkers..är det ett helt företag att byta dom också?`
Antar att det finns svar på frågorna..och jag har försökt hitta genom att använda sökfunktionen..men jag får upp sååå mycket annat samtidigt så det kändes bättre o slänga upp frågan såhär.

Tack på förhand!
/J =)

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Baklyktorna byter du på några minuter. Sitter skruvade från insidan i bakluckan. Det är det enklaste av det hela.

Menar du vita framblinkers?

För att byta njurpinnarna måste du ta bort kofångaren lite. Här är en bra beskrivning:
Länk

Lycka till

*BAWORAK*
ja
63
jawestyle
520i Sedan -93
Tjena igen..

Det är bara listerna runt själva njuren..inte pinnarna som ska bytas..och dom oranga framblinkersen ska bytas mot vita..och så baklyktorna då..allihopa!

=)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Tja baklyktorn är väldigt enkla att byta. det bästa är om du har 10mm hylsa gärna model "lång" dvs längre än standard. Låsa mutrarna, koppla bort sladar, ut med gamla o in med nya. Tar ca 30 min. Blinkers fram är svårare, behövs en kort krysmejsel o smala händer.
Njurlister kan du byta utan att ta bort fångaren men det är en "våld-metod" om du ska inte behålla gamla. Ta en mejsel o böj ut dom från insidan tills dom går ut (eller i bitar) o sen är det bara att trycka in dom nya.

MVH Grabber

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.