|
|
|
|---|---|
|
... bimmer är här. Ok, nu kommer de flesta tycka att jag är en fåntratt. Det verkar ändå som de flesta här kör riktigt fina maskiner. Men iallafall, även om jag hade en dröm om 540 E34, så fick jag ändå ställa drömmen på hyllan för tillfället, utan en 520 E34. Ja, en 89 med 12v-teknik och ynka 129 Hk. Men ändå, kan jag inte undgå att bli nästan lyrisk om hur bilen känns. Att höra den raka sexan är som en symfoni. Åbäket har gått över 30 000 mil, men ändå spinner den fint som en liten kisse. Och visst är den tämligen slö. Det händer inte mycket när man trycker på gasen, men va fan, känslan är ändå underbar. Det har alltid varit så att folk trott att man betalar för namnet, men jag skulle vilja se en 30 000 milare från 89 vara knäpptyst vid 110 blås, om det stod Saab eller Volvo, eller Opel på fronten. Nåja, jag får väl sätta mig och börja räkna kronorna igen, skaffa mig lite tjockare sparbössa, arbeta liiite hårdare, ge ungarna liiite mindre mat.. ok.. kanske inte det, och skaffa mig en 540. | |
Helga |
Lycka till belzeb. Och grattis till ditt bilval! //Helga |
Ulke |
Grattis till nya bilen......... Den som skulle skratta visar bara prov pånågon slags förståndshandikapp, huvudsaken är att man själv är nöjd...... Den raka 2-literssexan har en helt underbar len o fin gång och prestandan räcker ändå till för normal körning utan att kännas för trött. Att kunna åka nästan ljudlöst i motorvägsfart är en känsla...... Drömmen om vrålåket kan ju få leva kvar, den dag man skaffar den så är ju en del av känslan borta..... Lycka till //Ulke |
|
Välkommen! ;) Jag har nyss köpt en E34 520i.. -93 med 150hk och den kändes lite tråkig från början..men jag måste säga att jag verkligen gillar den nu, den känns inte så himla slö heller inte om man jämför med dom bilarna du nämnde från samma år.. och lite svarta lister, svart grill och byte av lyktglas kan göra susen för looken..tycker jag.. även om jag har hört att folk tycker det ser "kebabigt" ut.. ;) |
|
|
Man är aldrig en fåntratt om man köper en bimmer... Det är bara att gratta å göra vågen.... ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 17/9,18/9,25/9-06 Globen. |
|
|
Tack alla. jawestyle: Jo, jag tänkte försöka fixa det lilla rost som kommer fram, men det värsta är att min sambo sitter och letar efter body-kit till den. Hon har blivit precis galen. Hon är ju inte ens bilintresserad. :) |
|
|
Grattis till 520an !! det är inget att skratta åt, jag startade med en 318i `88 sedan blev det E36 320i / E34 525i 24v (en trotjänare 9år och 26k mil) / E39 540iA Sport touring. kan fortfarande inte låtabli att snegla på fina E34or och få härliga minnen från den gamla goda tiden. dröm bil en gammal fin bmw 3.5 CSL helst med det vulgära race spoilerpaketet. |
|
| har själv haft 520 89, har nu en 520 91, dom 21 hästarna som skiljer, känns ganska mycket! men 89 duger självklart om man inte har jättehöga krav på ös!! det är ju en bmw! hellre 129 hk i en bmw än 200 i en volvo!!!!!! | |
| Håll bilen orginal och kosta inte på den för mycket då får du snabbare råd med din 540. ;) Du anar inte vad lite pyssel med vax, lackstift, samt matt svart sprejburk kan göra för en gammal trotjänare. Lite vatten och rengörningsmedel med fiberduk gör det samma för inredningen. Undvik glansig silikonsörja i cupén. Nytt luftfilter, tändstift och lite extra tryck i däcken, samt mindre tryck på gaspedalen så går den snålare... :) | |
| Grattis det blir säkert många lyckliga mil med bilen.. | |
|
Välkommen i BMWträsket , nu är du "smittad" för livet. Man glömmer aldrig sin första sex...a! Håkan |
|
| nä det glömmer man aldrig! synd bara att man inte har haft så många brudar som bilar! | |
| vet hur det känns köpte min 525iT -01 förra året,inte min första bmw hade -77 320i för ca 20år sen, känns som man har hittat hem igen smajlet är tillbaka grymmmmt........... | |
|
520n i all ära... men en åtta under huven är som en flock vilda hästar som bara väntar på att du ska släppa lös dem 286 kusarna... kickdown på m60 är som en orgasm... nästan... =) Grattis till bimmern hursomhelst! |
|
| sexorna är mysiga med sitt ljud :) men v8:orna är sjukt ännu häftigare med sitt lite mer mustiga ljud :) grattis o välkommen till BMW:s underbara värld iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.