|
|
|
|---|---|
|
hej på Er larmet går igång på min M3 cab då och då. detta händer när den står i carporten. När den står parkerad i garaget har det aldrig hänt. det är ett BMW originallarm. Petrob ------ M3 Cab | |
|
Hej! Har lite erfarenheter av detta i kombination med batteri som börjar bli gammalt. Hur mår Ditt? Mätt upp det? Carl |
|
|
Det är nog kanske lite gammalt. Finns ju en indikator på det som skall vara grön, denna är svart, lite svagt kanske. Tackar för tipset. Petrob ------ M3 Cab |
|
| Märkt att min med gått igång 2 gånger utan vidare med taket fält. Kan sensorn gå igång på ljud? | |
|
Det sitter rörelsedetektor i väl? Carl |
|
| Ja i min gör det det, kan det vara att telefonen ringde så att larmet gick igårn? | |
|
Motorhuvs indikatorn är den känsligaste,så om batteriet inte är boven,försök med huvsensorn.Åtminstone i E-39 ligger den framför vänstra luftfiltret,enligt BMW service oftast bytt.(varma förhållanden). |
|
|
tror batteritipset hjälpte, efter påställningen och en del mil på vägen så har larmet skött sig. Batteriet mår väl bättre nu, fast byte är nog dags för ändå då det låter "segt" när man kör med cabben utan motor igång. Petrob ------ M3 Cab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.