|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
loftahammar |
Nån som vet nått om vad det skulle ge att chipa en e34-530-93 med V8, hk nm och vad man kanske skulle kunna göra mer för att få lite mer flås under huven utan att byta bil??... -=Mmm Bmw=- Länk |
| Blir kompressor eller turbo! Mappning ger några kusar men en 8 går ju mer på vrid än kusar så .... kompressor! | |
jimmy/bmw |
förklar exakt vad du menar med att den går mer på vrid än kusar ? skulle var intressant att höra ;) |
| Vart tog svaret om vilken chippsleverantör som bromsar före och efter samt lämnar öppet köp - förutom Unichip! | |
jimmy/bmw |
????? |
| Jag tror du kan kolla med neno83 angående kompressor! Jag tror han har monterat en från ESS! | |
|
Läs den här tråden så kommer du finna dom flesta svaren angående chip. Annars kan du söka själv under sök inlägg och skriv chip så har du läsning hela påskhelgen ;-) Länk Vill du köra med kompressor rekomenderar jag Länk |
|
|
mest HP för pengarna på en 530 V8 är att uppgradera till en 540 motor. |
|
|
Kan anbefale å prøve et chip, koster jo kun 2000.- og gir nok endel hk. Jeg er storfornøyd med min its-fun chip, uten økt rpm ;-). Mine tester viser 9-10% bedre akselerasjon 80- 120 i 4 gir, det samme 80-140 i tredje. Dette indikerer at de 19 hk som ble lovet stemmer. |
|
|
På disse BMW motorene før -95 er det lett å bytte chippen selv. Burde kunne gå bra å bestille og montere selv og be om å få returnere chippen om du ikke er fornøyd. Her i Norge er det lov å returnere varer kjøpt på nettet, uten å oppgi årsak... |
|
loftahammar |
Jo jag har funderat på its-fun chip och det verkar ju ge nått iallafall så det får nog bli ett chip till sommaren... -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
| Ska du? Varför - när du får bromsning före och efter mappning samt ÖPPET KÖP på Unichip! | |
jimmy/bmw |
Till det dubbla priset glömde du att säga ! |
loftahammar |
2000kr hit eller dit spelar inte så stor roll eller?? nä jag kör på its-fun det funkar nog bra... -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
| Nä med tanke på vad som kan hända om allt inte lirar så är de tre tusen som Unichip kostar mer djävla billigt! Sen döppet köp om man inte är nöjd - bara det är ju värt minst två tusen och så ett bromspapper som visar vad man hadde och vad man fick! KLART SERIÖST!! | |
|
Vad är det som kan hända då, som absolut inte händer med Unichip? |
|
|
Mappar du bilen så ser du ju hur värdena ändras så att motorn varken har för tidig eller sen tändning samt går för magert eller för rikt! Kort sagt! Du minskar risken för motorskader! |
|
|
Har du något underlag som visar på att det är just chipen som gör att motorerna rasar eller får skador? |
|
| Ifrågasätter du om det går att härleda motorskada till chippning? | |
|
Fram med oberoende tester för att chipningen är anledningen till motoras! =) |
|
jimmy/bmw |
Mappar du bilen så ser du ju hur värdena ändras så att motorn varken har för tidig eller sen tändning samt går för magert eller för rikt! Kort sagt! Du minskar risken för motorskader! ´ Ja men med chip så har man ju gjort de på en bil ! kan ju inte skilja så mycke från bil till bil isf är ju biltillverkana ute oc cycklar med då dom har samma programvara i alla bilar! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.