|
|
|
|---|---|
|
Tips på PRISVÄRDA monosteg och baslådor önskas. Vill ha ordentlig bas med tryck i. Lyssnar mycket på trance, techno m.m. Hade tänkt mej ett mono steg eftersom jag bara ska driva basen. Har tittat lite på BRL's monosteg. Länk Är dom nåt att ha? Vill köpa en färdigbyggd baslåda. Räcker 21mm strömkabel? Måste man ha en konding för att få ordentligt tryck? Ge gärna tips på vad man bör tänka på! | |
Ulke |
Dls CAD12 är utan tvekan ett av de steg jag varmt rekommenderar.... Kostar 1870kr på www.nardik.se och presterar mycket bra.... Länk mvh Ulke |
| Det är svårt för någon att överhuvudtaget rekomendera ngt när du inte skrivit vad du har tänkt dig för bas/basar! Kablarna dimensionerar man efter hur mkt ström steget drar så det kan vi inte heller rekomendera dig om.Konding kan behövas om du har ett klent elsystem i bilen men behövs oftast inte. | |
|
en bas som xxxxxx till sitt pris är dls ur12 mvh pezen Länk |
|
Robsarve |
-suger? Just pris/prestanda är inte direkt UR12:ans starka sida... En Peerless XLS t.ex spelar både högre (inte så svårt) och snyggare. Vill man bara spela högre så klarar t.om PG´s billigaste att göra det... tycker Erik |
|
Slog till på detta steg! :D Pulsar 1 Monoblock Fakta mätt vid 14,4 Volt Uteffekt RMS 1x400 W (max 1x800) 4Ω Uteffekt RMS 1x600 W (max 1x1250) 2Ω Frekvensgång 5 - 200 Hz (-3 dB) Distorsion 0,1% (100 Hz) Signal/brusförhållande > 105 dB (A-vägt) Ingångskänslighet lågnivå 250 mV - 7 V Ingångskänslighet högnivå 2 V - 10 V Stabil i 2 - 8 Ω Bass Boost 45 Hz + 6 dB Spänning 10 - 15 V Avsäkrad med 4x25 Amp Justerbart lågpassfilter 40-200Hz 12dB/oct Storlek 330 x 50 x 286 mm l x h x b Vikt 4,5 kg Länk Beställde från Nårdic. Hur grov strömkabel bör man dra till detta steg? Har nu en MDS 12" 700W bas. Men det kommer nog snart bli värre grejor :o) |
|
| Robsarve,chrcel: så ni rekomenderar inte UR12 alls? Jag har inte provlyssnat på den men är på väg att köpa en sådan. | |
|
ur12an e grym så e de bara har sett flera tester där den spöar både dd rockford ma audio ja men dom flesta under fyra tusen ja ska ha två sånna säger ja bara dom e grym...spelar tungt men kan även finlira....visst köp mds eller nått annat skit de e ju bara va ja tycker mvh pezen Länk |
|
Ulke |
Det bästa är om man kan provlyssna en bas.....svårt att rekommendera, beror lite på vilken musik man mest lyssnar på...... De flesta basar har en viss lådtyp som de är anpassade för och det kanske inte är helt rätt för DIG...... //Ulke |
| Real Power: Om du inte har längre än 5m mellan batteri och steg så räcker det med 21mm kabel men om du senare skall utöka med ett till steg t.ex bör du dra en grövre. Använd samma dimension på jorden även fast den blir kortare. | |
|
Lånar tråd igen... Ulke: Självklart är det bäst att provlyssna, men det är blir lite jobbigt att provlyssna alla basar... För dessa spelar ju olika beronde på bilmodell och lådtyp, dessutom tänkte jag beställe dessa från nardik och själv bor jag låångt därifrån. Hittills har jag bara hört bra saker om UR12 och tänkte att det var ett relativt "säkert kort", det var därför jag frågade. Själv så lyssnar jag på all sorts musik + att jag vill ha en liten låda och det borde fixa sig med UR12an. mvh Ztefan |
|
|
"zterfan" säga va man vill ur12an är en mycket fin bas de kan ja garantera..... visst de finns värre men ska man både ha tryck å kunna finlira..... jag är varken åtreförsälgare eller expert men ja har lyssnat på många å ur12an e av de bättre men håller ju me åvanstånde att de e spelar verkligen stor roll vilken bil man har å vilken låda ....men sen den viktigaste faktorn e slutsteget har du inte nog mycke kräm så spelar de ingen roll va man har för bas....du kan köpa en bas för 1k å ha ett grymt steg ja lovar att de spelar lika bra som en bas för 4k å ett dåligt steg!!!! trevlig påsk på er alla mvh pezen Länk |
|
|
Jag har sett ett par UR12 som har släppt i membranet och upphängningen. jag rekomenderar INTE ur basarna.. Men jag rekomenderar INTE MDS för den delen heller. |
|
| Ur12 är en ganska fysisk tung bas, tror den får svårt att hänga med i svängarna vid snabba techno och trance rörelser.. Isåfall ska du nog ge den rikligt med effekt. | |
|
jomen visst de kanske släpper....menar du att konen släppt från upphängningen?? de kan väll hända vilken bas somhelst mvh pezen Länk |
|
| När jag köpte mina basar så rekommenderade säljaren tveklöst Iridium över UR och prisskillnaden är inte stor(+600kr). | |
|
kan ja säkert tänka mej!!! sitter väll i utställnings h2an låter riktigt bra mvh pezen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.