|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vilka fälgar kan jag få in på min e30? den är sänkt 60/40? Det är monterat ett BBS kjolpaket och skärmbreddare? Finns det plats för 17" eller måste jag ha 16"?? | |
| Det handlar mer vilken bredd på fälgarna samt vilket ET fälgarna har. | |
|
Men vad är lämpligt för att det ska passa? Jag vill att det breddar utåt lite mer än dom jag har nu och dom har ET35 så ja vill ha mindre ET än det. Jag hade tänkt ha 205-215 däck på dom. fälgarna borde ju vara runt 7"-7,5" breda? eller? Tror ni det skulle passa? |
|
| nån som vet?? | |
nxv |
9" breda med ET15 (225 däck) går utanför skärmkanterna lite (2-3 cm) på min E30 iaf. Och det är 16". Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
Du kan sätta på 7,5/17...alt. 16 med et 25, det passar och sitter som smäck på bilen. Tyvärr är det svårt att hitta sådana fälgar hos leverantörerna i dags läget, men Forza säljer HRs spacerplattor som ökar Etn. Lycka till!! |
|
|
jag har beställt 18" till min.. med 225/35-18 är det i princip inte ens större än original.. 1 % ungefär. klart du får in det, man får in 19" utan (större)problem också. allt handlar om vadför bredd samt ET. |
|
|
jag hade tänkt köpa 7*17" fälgar, behöver jag styva upp chassit med sportstötdämpare för att det ska gå tror ni? eller funkar det ändå utan att det tar i i skärmkant när man svänger osv.? Min E30: Länk |
|
|
Mina 16"/7,5" med ET35 tog i fjäderbenet fram. Fick fixa 10mm spacer för att det skulle lösa sig. Tror ET25 nästan är ett måste... för att det ska sitta som ett smäck! mvh |
|
|
7,5 16 har jag på min e30 å de funkar fint the one and only.. BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.