|
|
|
|---|---|
|
Tänkte sänka min bil till helgen hos en kompis. Hur mycket kostar det att göra en fram resp bakhjulsinställning och vad händer om man inte gör det? //Ric Wraaaaooom | |
|
Vad det kostar vet jag, inte men däcken kommer att slitas snett och den kanske drar åt något håll om du inte gör det. BMW rules! |
|
| ligger på mellan 500-900:- beroende på verkstad och utrustning för hjulinställnigen. | |
|
Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge skulle ha 900:- för 4-hjulsinställning. (Med laser snackade han om?) //Koffe |
|
Jani at KM |
Ring på det här nummret 08 590 80450. Dom har också "laser" jag tror att piset var ca 800kr M3VLIG |
|
Behöver man verkligen göra en furhjulsinställning (dyrare) på en E30?? Har för mig att det inte finns så mycket att justera på bakaxeln på en sån,, Som jag har förstått så kommer an sänkt E30 att snedslita bahjulen även om man gör en hjulinstälning. Med felinställda hjulvinklar kan vad som helst hända, sidvindskänslighet, slingrighet, spårkänslighet, drar åt höger/vänster mm mm |
|
|
Daniel Sjölund >> Med andra ord så tycker du att men hellst ska låta bli att sänka bilen? Min är ju faktiskt orginalsänkt då den har M-chassi, med andra ord så är den just nu bara ca 16 cm ovanför marken fram men jag skulle ju gärna få ner den ca 3-4 cm till men min sänkningssatts tror jag sänker hela 6 cm och 10 cm ovan mark kanske kan bli lite väl lågt? //Ric Wraaaaooom |
|
e-b |
SÄNKNINGSSATS BORDE FÖRBJUDAS! Köp hellre än väghållningssats så får ni ut någon av det. Att man dessutom monterar lägre fjädrar-på stötdämpare anpassade för något helt annat gör bara att man får en låg, men väghållningsmässigt värdelös bil. M3 e36 kan du ställa massor på bak. En e30 endast toe-in. |
| På min E30 -87:a går det inte att ställa bak. Vet inte om det ändrades from 88-. Men man skulle ju kunna ändra camber bak genom byte till exentriska bussningar. Att det sliter lite mer däck får man väl leva med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.