|
|
|
|---|---|
|
tänkte bara höra med er om ni har vart med om ngt liknande.. Ett tag sen skulle jag byta parkerings plats på bilen o det hela tog 2 min och bilen hinner ju aldrig bli varm på en sådan kort tid...jag bytte plats o slog av bilen Nästa gång jag startade bilen efter 3 dagar då började bilen helt plötsligt skaka (man kände i bilen att hela framdelen vibrerade) och bete sig som om soppan höll på ta slut. Min första tanke var nog att bränsle pumpen skulle ge upp men jag tror nog att det beror mer på att bilen inte mår bra av att köras så pass kort tid innan motorn blir varm. BMW M-POWER | |
| Lyser motorlampan? Låter som en tändspole har gått..det kan hända till synes utan orsak. | |
|
nej ingen lampa BMW M-POWER |
|
|
lyser:-) BMW M-POWER |
|
|
har du M52TU eller M54 motorn? framförallt M52:an är jättetjurig om man flyttar den kortare sträckor och sen startar på nytt då är den iregel lite "sur" Den brukar gå ojämnt några minuter tills den blir av med all oförbränd bensin. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har 170 hk 2,2 l så jag tror att det du säger stämmer ganska väl med vad jag har upplevt wendtan.... BMW M-POWER |
|
|
Ok. undvik att starta o kör och sen stänga av bilen inom 1-2 minuters tid. Låt den hellre gå några minuter extra eller kör en runda runt kvarteret. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
det ska jag komma ihåg till nästa gång wendtan :-) Tack för svaren BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.