AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
598

däck & fälg - tips?

do
8
dope
e90 320
Vet inte varför, men valde aldrig större fälg till min 320/e90, så nu har jag vanliga 16". Rätt snygga ändå tycker jag. BMW org typ 154 om jag inte minns fel.

Skiftade från vinter- till sommarhjul i går. Härlig känsla. Det var som att man fått lim under karossen. Minns när jag hängde på vinterskorna (Nokian dubbfri) - det kändes nästan som att köra båt; en rattnudd, och det gungade. Man vande sig. Men nu, det går ju faktiskt att svänga igen!

Och då funderar jag på skillnad mellan 16" och större. Har ingen erfarenhet, är det stor skillnad? Är det värt typ 15 lax för att köpa upp sig? Till saken hör att jag ju är en lugn och fin familjefar, inte direkt 'lé sportif'.

Vad säger ni?

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Det är fantastiskt mycket vackrare med större hjul på E90/E91. 18" hjul sitter perfekt enligt min smak. En vän till mig köpte en E91 med 18" Styling 193 Länk , dom var verkligen fina dock något stötigare men det beror nog mycket på att han har sportchassie också.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Blir ju otroligt mycket snyggare med ett par 18" på. Dock så får ju komforten lika mycket sämre betyg som bilen blir snyggare. Spårigare och stötigare, går inte att komma ifrån. Frågan är hur mycket komfort du vill offra. Personligen gör jag det gärna, inte för att jag är så sportig längre men snyggheten väger upp den sämre komforten anser jag. :)
do
8
dope
e90 320
OK. Då låter det som att nuvarande får sitta. Stötigt och mindre komfort. Ne. Inte värt pengarna. Mina fälgar ser för övrigt likadana ut som Grandy's länk, typ, fast mindre såklart.

Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.