|
|
|
|---|---|
|
Jepp ännu en rubrik angående den krångliga fläktstyrningen och i detta fallet "svärdet". Har bytt svärd två ggr.(begagnat) bytt effekttransistorer två ggr. Men det slutar alltid med rökutveckling.. Har upptäkt att det denna gång beror på dåligt lednig(sprickor) i kortet. Jag tänkte därför bygga ett eget styrkort, alltså en ersättare till svärdet. Kommer använda befintlig kontakt och reglaget kommer fungera som vanligt. För att underlätta så behöver jag kopplingsschema på fläkten. På kontakten sitter 5 ledningar 3 tunna och 2 tjocka. Har någon ett schema för detta? Om ni har byggt eget så hör av er! Undrar också om det kanske finns intresse för en ersättare? Kan ju dokumentera lite isf, så kan ni göra ett eget.. | |
|
Länk ? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Även detta kanske hjälper: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fläktkontrollern är så gott som färdig. irfz44n funkar fint som ersättare för mosfetarna på svärdet. Men jag kör en egen styrning med PWM, lite mer effektivt. Om nån undrar hur så kan jag skicka schema. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.