|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla glada! Skulle va oerhört tacksam för lite råd om nån har lite tips på en krånglande framvagn på en E39a! 523 -98 15kmil Har klonkat lite under hela vintern när man kör över större ojämnheter, typ brunslock, upp över höga kanter osv. Även vissa tendenser till att uppföra sig oroligt när man kör på vita linjer i hög fart! Nu i veckan bytte ja till sommardäck (225/50) och då uppstog även vibrationer när man bromsar försiktigt mellan ca 100-80km/h. Är det några speciella delar i framvagnen som är extra känsliga? Har vart och slitit o bänt i de mesta utan resultat så ja tänkte börja köra uteslutningsmetoden o börja me o byta styrstag? Lägger med en bild så kanske de blir mindre missförstånd om nån vill förklara! Länk Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! | |
|
Hej Mr. När jag hade det så som du beskriver var det nr 4 alltså den s.k övre länkarmen. Bussningen var slut och ett litet glapp i spindelleden. Efter bytet på båda sidor försvann problemet. |
|
| begnt: vad kostade dina byten? | |
| Delen verkar kosta ungefär en tusing / styck. | |
| Jag hade liknande problem och bytte den främre men det var ett kännbart glapp i den. Länkarmen kostade ca 1200:- | |
| Hej Tobo. Super Tobbe hann före men priset var detsamma + arbete men det kan du göra själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.