AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
756

Stor eller liten klima/dator

Läser annonser på E39:or och blir lite nyfiken. Vad är skillnad mellan stor och liten dator? Dito för klima?

/Henrik
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Liten dator är endast klocka, datum och yttertemp. Stor dator är detta samt förbrukning, ankomsttid mm mm
Luftkond är när du reglerar tempen med ett värmevred. Lilla kliman är när du kan ställa in önskat gradantal för hela kupén. Stora kliman som lilla, men du har separata gradantal för förare och passagerare fram.
Åhå, då har brorsans sura Astra turbodiesel alltså en "liten dator", så mallig han skall bli :-)

Nåja, nu vet jag hur det funkar och det skall ju inte vara några problem att skilja dessa åt.

Tack för hjälpen!

/Henrik
Snälla !!!!

Blanda inte ihop BMW med Opel !!!!!

Ha en bra dag!
\ Lennart :)
Stente: Ær det verkligen så? Jag har en dator som manøvreras av en knapp længst ut på blinkersspaken. Med denna kan man nollstælla/vælja visning av snitthastighet, medelførbrukning, återstende stræcka man kan færdas med aktuell brænslemængd samt yttertemp. Jag trodde detta var "lilla datorn"?
lizard
Urshult du har stora datorn
Bj
44
Björsa
Z3 2,8 -97
Om Urshult har stora datorn är det då jättestora datorn som även visar en drös feltexter, tid kvar till målet, varningssignal då inställd hastighet överskrids m m???

Björsa
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Vad jag vet finns det bara 2 alternativ, pytteliten eller jättestor. Själv har jag lcd-display eftersom jag har gps. Hur nollställer man och anger maxhastighet om man inte har lcd-display utan bara knappen på blinkersspaken?
Min dator tar upp hela bakluckan. Har jag stora datorn?

:-)
Bj
44
Björsa
Z3 2,8 -97
Just det Stente, du har stora datorn vilken kräver display och den lilla är den som Urshult har, det är min bestämda uppfattning. Dvs skillnaden är att den stora även kan visa ett antal feltexter, tid kvar till målet samt hastighetsvarning.

Björsa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.