|
|
|
|---|---|
|
Om man tänker byta bakklumpen till en 325:as på en 320 cab med skivor kommer den att passa eller måste man byta hela bakvagnen? Är lite skeptisk till om min motor verkligen är bytt till en 325? Detta har jag kunna konstatera: på toppen ovanför en av cyl. står det 2,5, det sitter en oljekylare på bilen som är kopplad och tändspolen sitter där den "ska" sitta på 325´:an, topplockspackningen som byttes i samband med lyftarhaveri är till en 325:a. Är detta tillräckligt för att man kan vara säker på att det är en "hel" 325 motor och att inte bara toppen är bytt? Mycket frågor men vill vara säker! | |
|
325:an går MYCKET bättre än en 320. 320:n är tämligen död under 4000 varv - det är inte 325:an. Av det du beskriver låter det - tycker jag - som om du har en 2,5 liters maskin. Går den dåligt, eller? /Magnus Min pärla: Länk |
|
| På motorblocket bakom generatorn, framför motorfästet sitter motornumret stansat på en plan yta, åvanför nummret står det 20, 23 eller 25. Enkelt va ?? | |
| Den drar iväg bra redan från låga varv, men den känns lite seg! Kan vara så att jag inte är van vid bilen då jag haft en Honda civic Type-R innan denna! | |
| Magnus: Vet du om det går att byta bakväxeln utan att byta bakvagn? | |
|
Det kan jag inte svara på. Har du den "nya" klumpen hemma, så är det väl bara att mäta o jämföra. Skulle i alla fall tro att det är lika på utsidan - att det bara är utväxling + ev diffbroms som skiljer. Ett annat tips är väl att gå in på Länk och jämföra bilderna mellan en 320 o en 325:a. Det finns säkert nån här på forumet som gjort det du tänkt göra - det gäller bara att den personen ser din tråd:-) /Magnus Min pärla: Länk |
|
| Klumpen är bara att byta, har ingen betydelse om det är "lilla" eller "stora" båda passar rakt av. | |
| Jag har letat febrilt under insugningen och det enda nummer jag hittade var detta: BMW 1289575090390 | |
| Den plana ytan är tom!? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.