AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
847

Vad är det som läcker?

CJ
31
CJ E
323i -85
Hej!
Jag kan inte så mycket om mek. Det är någonting som läcker under bilen mittimellan framdörren o bakdörren. Har kollat under o det är någon gummislang. Jag gissar på att det är bromsolja. Men det känns lite osannolikt eftersom det är hydraulik, det måste liksom vara en viss mängd för att behålla trycket antar jag... Men är det bromsolje-slangen som är kass eller är det nått annat?
Fr
37
Frd_racing
320/325 -88
Du säger att de är en slang mitt under bilen?!
Finns iten många att välja på! Skulle kunna vara slangen till kopplingen det är ju hydralisk koppling! Annars finns de bara bromsledningar och bränsleledningar som skulle kunna läcka!

Bmw 320/325 -88
La
4
Lars-Anders
320ik -87
318i coupe -95
Ta lite på fingret och lukta på det! Om det inte luktar bensin så är det nog tyvärr bromsolja!!
CJ
31
CJ E
323i -85
Är det bromsslang eller bromsrör? Och vad är det för storlek på luftnippeln?
Ska åka o handla lite inför en mekdag i garaget. Läckan är alltså alldelles under bilen vid B-stolpen på förarsidan...
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
bromsslangarna sitter längre bak, på en så gammal bil är risken stor att nån ägare innan dig har skarvat bensinröret!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Bromsledningerna går väl närmast vänstersidan och bränsleledningarna längre in? kolla här Länk under Fuel supply och Brakes så ser du hur det ser ut och vad delarna har för nr.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
CJ
31
CJ E
323i -85
Ja det är helt klart ett bromsrör som har pajjat för nu har allt bromsvätska runnit ur huvudcylindern. Blir väl att byta ut hela skiten mot koppar-rör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.