|
|
|
|---|---|
|
Vet att detta är fel tråd igentligen men får inget svar i stereo tråden. Har en nyinskaffad cd spelare som jag ska sätta in i 750:in . Köpte en isoomvandlare och satte i cdn , allt på stereon funkar förutom att de inte kommer ngt ljud ?!!? Kompisen som också åker 750 köpte också en iso omvandlare o satte in sin cd men han får heller inget ljud i högtalarna ?! Vad gör vi för fel ? Måste man koppla in någon mer kabel el liknande ?? Måste finnans nån mer än vi som har/haft detta problem.. Tråkigt med en ny cd hemma på hyllan :( Ingen av oss har navi men båda har dsp , en med proffesional bandaren och en med buisnies. Evigt tacksam för beskrivning ! | |
|
Grattis, du har jobb framför dig :P från orginalstereon går det bara 2 st signalkablar bak till slutsteget du har i bakluckan, du behöver dra om högtalarkablarna från stereon och bak till steget. Sen kommer du få klippa kablarna som går ut från steget, men och hitta dom är ett rent pussel. Jag klippte kablarna och lokaliserade vilka kablar som går vart och till vilken högtalare (9v batteri är bra lösning) , sen e de bara koppla ihopp, men jag avtråder dig till detta, Använd ett slutsteg. MDS eller BRL kan få fram en omvandlare som kostade skapliga pengar, De va en kort beskrivning i allafall.. Har själv en 740 -E38 som ja gjort samma i.. MVH Richard Karlsson |
|
|
Varför skall ni ta bort dom fina org. anläggningarna? Låter enklare och bättre att montera cd-växlare om de saknas.. BMW CS #5139 |
|
| hade cd växlare som strulade och ville ha in en dvd, dumt att ha en stereo för 10 000:- som bara ligger. | |
|
Fin orginal anläggning ?? Tycker inte att högtalarna i bilen låter som om dom vore värda mer än 300 :- :) Och bandare? Satt tillomed cd fram i pappas gamla 750 från -88 men inte i denna... Någon som har monterat i cd växlare som inte har haft något fördraget ? Är sugen på växlare men låter riktigt bökigt eftersom jag inte har ngt framdraget... Ribban - Vad är de för omvanldlare du tänker på ? Tack för hjälpen ! |
|
|
Om du pratar med MDS elle BRL så frågar du hur du får ljud ut till högtalarna, minns inte vilka det var som berättade att det finns en adapter som löser problemet iställetr för att dra om alla kablar. Ska försöka klura fram det. |
|
|
Pratade med mds i dag , ska in till dom emorrn så skulle dom titta på en lösning... Hör av mej om resultat |
|
|
Kassetter RULES!!! Hoho :-) |
|
|
Håller med Kraftwerk, jag har en kassettadapter kopplad till min mp3-spelare (med 20 GB hårddisk). Spelar 1000-tals låtar i sträck om man vill.... Kostade 300:- för adaptern. Jag tar alltid den långa vägen hem....... |
|
|
Mds har ingen aning om vad det är för adapter säger dom , dessutom fick dom ha bilen i torsdags o kom fram till att det bara är o köpa allt nytt o dra nya kablar o priset ca 20 tusen med nya grejer. Men de spelar ingen roll för jag och en kompis har löst hela skiten :) :) :) Inte bara nog med det , har tillomed löst så rattfunktionerna funkar ! har inte dragit en enda kabel förutom 4 st som är dragna 10 cm långt . Snacka om skönt o lyssna på en ickeradiolåt i en 750 ;) |
|
| Davici: Meningen med forumet är inte bara att man skall få hjälp utan även hjälpa andra genom sin tråd så du får gärna skriva också hur du löste det så att andra med samma problem kan hitta svaret i denna tråd. | |
|
Gör som jag Sätt in en mini PC I min E38 med DSP Med Windows XP och kör CarX Jag har 200G av musik och filmer och jag andväder samma kontroller som BMW original Noah Brown |
|
|
Davici Hur löste du problemet? Jag får inte heller något ljud i högtalarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.