|
|
|
|---|---|
| vad kan det kosta att ställa in co halt på aukt verk? | |
|
Man kan fixa det själv oxå...med lite joxande o tur.Ja gjorde som så att ja öppnade CO-skruven tills bilen blev orkeslös....Sedan så skruva ja in den ett kvarts varv i taget tills den gick som bäst(det kändes klart o tydligt skillnad på min bil i vart fall).Efter det så öppnade jag skruven bara lite till.Körde med den i ca 30 mil o kolla sedan ALLA tändstift.De va gyllenbrunna till färgen som dem ska va.Fick 0,1 på CO på besiktningen.Kanske hade ja tur som lyckades me detta..va vet jag...Men för mig gick det bra.Skulle tro att ställa in CO går på en ca 300-500 beroende på var man gör det, men jag är inte säker,kan va dyrare oxå. |
|
Moller |
En snålvariant är att görasom jag. Tog bilen o åkte till Gymnasiet där dom hade fordonsunbildning. Dom är ju bara glada att få lite jobb. dom kollade till och med bromsarna så dom tog jämt...GRATIS |
| danke för svaren grabbar! ska he´m o testa senare... | |
|
skulle justera co halten igår... ingen större framgång direkt :/ jag började med att öppna skruven helt och vänta på att den blev orkelös... men det blev den ju fan inte. skumt som fan. anyway.. nu går bilen lite hakigare än förr.. så det blir väl till och åka till nån mekjävel. - trots att jag hatar bilverkstäder. Svårt att hitta ärlig mek. |
|
|
frstn... glömde nämna att jag hade jäkligt hög co halt vid besiktningen för en månad sen 4,3. max gränsen är 4,5. tur att den gick igenom ialf. kollade uppgifer på förra årets besiktning, och då hade jag 2,8... |
|
|
vettefan om det blivit bättre med manuell "tro" justering... ringde ett par muppar i sthlms trakten.. priset verkar ligga på en 500+. vilket jävla röveri. hela procesuren (ställa in co) tar ju inte mer än nån minut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.