|
|
|
|---|---|
|
Länk: Länk Låter lite väl dyrt, eller? Vad är ett vettigt pris för en 98:a med den utrustningen? Importerad -03, 3 ägare sedan dess, enligt säljaren komplett servicebok, insp2 nyligen gjord, några fel på besiktningen som är åtgärdade, några parkeringsbucklor, nya 15" vinterdäck, sommardäck 17" som får bytas om nått år, godkänt orginallarm, fabriksmonterat m-paket. Fin invändigt enligt säljaren... Har inte varit och kollat på den ännu, men tänkte kolla med experterna här först :) | |
|
Som du säger har säljaren rejäla förväntningar om pris. Skulle tro att det rör sig i normala fall 75KSEK +-5KSEK för en sådan bil. Kolla med bilpriser.se för att validera min bedömning. |
|
|
528: an är tillverkad 9/97 import 040906, den har haft 5 Svenska ägare, den är avställd sedan en dryg månad, WGZ309/BR35864. M Sportpaket gick att få till E39 Sedan från 3/99, denna har ett eftermonterat kit, är det komplett? Ofta saknas detaljer när det eftermonteras. Det börjar inte bra när informationen från säljaren inte är korrekt. Jag avstår från att värdera denna bil eftersom jag blir alltför irriterad över oseriöst säljande. Mvh Stephan |
|
|
Vad jag kan se så är det enbart front och bakdel som är från M-sportpaketet. Övriga detaljer som ratt, stolar, tak, etc är inte med. Sedan är det ju knappast 200hk eller om det nu är det vad har han gjort med bilen. Tycker inte det är mycket med annonsen som känns attraktivt och jag kan väl ärligt säga att fälgsidorna inte hjälper till... ___ //Ulf |
|
|
Ja jösses vad mycket som inte stämde på den bilen. Fel årtal, fel antal ägare, inte fabriksmonterat Mpaket som han sa, gick inte genom besiktningen UA som han sa, inte han som äger bilen, fel importdatum, står avställd, fel HK (eller trimmad).... Tur att ni finns, TACK!! :) Känns som man sparde en massa tid att kolla historik + Mtest o massa sånt nu :) Hur lyckades du få fram regnr Stephan? (WGZ 309) |
|
|
Det gick att ana regnumret på första bilden, jag prövade med 389 samt WSZ också, men med WGZ309 dök en 528iA upp=) Mvh Stephan |
|
|
Wow, jag försökte med photoshop o skärpa bilden o lite andra inställningar, men fick inte fram nått, så jag gjorde det lätt för mig och ringde o kolla.... Han "visste" inte ens regnummret, så jag kanske borde fattat nått där ;) Tack igen, jag letar vidare ;) |
|
|
Haha, verkar inte vara ägaren av bilen du pratat med, hur man kan man undgå att lära sig regnr på sin bil? haha Som alla andra säger, leta vidare! |
|
|
jaken; jepp, och att han ljög om 8 (åtta) olika saker från vad som stod i annonsen gjorde en ju lite mer suspekt också, lol ;) |
|
|
Nu ligger den ute igen, fast med JonGab som ägare den här gången: Länk |
|
| Jag var faktiskt lite sugen på den där bilen, men nu läser man det här liksom... Ringde Joingab och det verkar inte vara något fel med försäljaren. Men annonsen ljuger alltså, med tanke på ovanstående debatt om: årtal? För m-paketet och dess montering står det inget om. Men låt oss säga att front och bak spoiler är riktigt monterade i efterhand, så har jag bara en fråga. Xenon på bilar tillverkade i slutet av -97, årsmodell -98, finns det ens!? Tycker jag bara hittar xenon som utrustning på bilar -99 och framåt! | |
| Jag har xenon på min 98:a | |
| Ja, men dåså...Tycker det är en fin bil. Tvivelaktigt kanske om den har gått 15.00 mil bara...Import är det ju. Annars tycker jag det verkar bra, eftermonterat M-paket, och at det "bara" är front och bak spoiler, spelar det för roll!? | |
|
Här finns mer bilder på den: Länk Den har haft 6 ägare nu enligt vv på 2 år!! säkert många firmor. Jag är lite intresserad av bilen så jag mailade och frågade lite om bilen, i svaret jag fick avslutade dom med: "Vi kan ge en kompensering för oförutsedda utgifter så den blir mer lukrativ." ööh är det ett fint sätt att säga det finns prutmån? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.