|
|
|
|---|---|
|
Hej, gjorde en sökning först på service verktyget, men hittade endast nån tråd från 2004, dock i den tråden stod det att man kunde köpa ett s.k service verktyg från denna site för 395:-. Stämmer det?. Om inte, nån som vet vart jag kan köpa ett sånt verktyg för att nolla datorn själv, t.ex släcka fel koder? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Köpte R5/FCX-II från Peake Research (Länk och är helnöjd. Den kan utföra det du vill göra. Men visst, den kostar dock $149. Var bara uppmärksam på att det finns enstaka modeller den inte hanterar. |
| Jag antar att det är serviceåterställare du menar? Jag köpte min här: Länk har funkat bra för mig, kostar dock 495 nu ser jag. | |
|
Tror inte bmwslangens länk funkar riktigt, men tror att han menade den här sidan www.bimmerzone.com . Där köpte jag min R5/FCX-II combo. Den är lätt att använda. /Mats |
|
|
Så man kan bara släcka service punkter? såsom olje byte mm?. Och inte ifall man har en fel kod? Blir less på att diverse lampkoder kommer upp i tid och otid, fast dom funkar, byter inte lampa bara för att bilen märker av att den är sämre. Det skulle ju vara som att byta bromsbelägg 1 gång i månaden bara för att dom slits lite. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, den där länken fungerande inte så bra. Se här Länk för en fungerande länk. |
|
Jag har precis beställt en sån här för 495:- inkl. frakt och postförskott! Länk Kan rapportera hur den funkar inom några dar om du vill! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.