AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
333

Frågor om 535 -92

Jo
33
Johan535
535i -92
Tjo!

Köpt min första BMW nu, blev en 535 92. Har lite frågor om den som jag hoppas ni kanske har svar till.

Den jag köpte bilen av sade att den går på 96 oktanig blyfri. Låter lite konstigt att den inte går på 95 oktanig när det är en 92a. Någon har har information om detta?

När jag gasar upp hör jag ett väldigt snabbt tickande ljud, är detta något fel eller har BMW motorerna ett tickande ljud?

Bilen är en import och vad jag vet behöver man ej ha igång bakljusen på dagtid. Dock så är detta rätt bra att ha i sverige. Dock så måste jag sätta igång baklysen manuellt, de stängs inte av automatiskt när jag stänger av bilen. Någon som har samma problem?

Ett jävla tryck i bilen, de 211 hk gör sitt jobb :)

Är väldigt tacksam för svar!
wa
34
wallin
535iM-92
Tjenixen !
Har en precis likadan bil som du och jag har även ett lite tickande ljud när man varvar lite. Kanske är det grenröret som är dåligt på min då förre ägaren sa att det var en liten spricka i det. Kolla det på din också. Har inte orkat göra det på min då det är rätt trångt.

Det där med bakljusen vet jag inte. De slår du ju på samtidigt som halvljus och parkeringsljus med knappen till vänster om ratten. Däremot så slår du på dimbakljuset separat med reglaget till höger om ratten.

Jo
33
Johan535
535i -92
Drar din också 96 oktanig blyfri?

Tack för tipset om grenröret!

Bilen läcker lite olja från växellådan, ska byta en packning där, lika bra att checka grenröret då också.

Jag har bara en knapp till vänster, och den verkar bara kontrollera bakljusen, är lite konstigt. Ska nog ta o kolla upp det där lite nogrannare.
-:BeeMWe:-
johan535: Hade en 520 -92 där man stängde av ljusen manuellt, tror det är så på importbilar. Glömde jag dem på satte ett allarm igång.

Det skall nog funka med 95 också. Kolla på klistermärket som sitter vid tankmätaren eller i tanklocket.

wa
34
wallin
535iM-92
johan535
Ser att du precis som jag bor i kalmar. Håll utkik efter svart 535:a full med M5-märken och plåtfälgar med fälgsidor från e-46 (snart kommer det 17 tummare) Då är det jag som kommer...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.