|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hur länge tror ni de håller om man kör normalt... visst har man 600hk så blir de väll inte så normalt jämt ....men innan man ska börja byta vev lager å sånt igen? skulle vara roligt å veta för de finns ju en del överladdade bmws så nån måste ju som ha ett hum..... tycker ju inte de ska bli så mycke mer slitage vid normal körning... eller?? mvh pezen Länk | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle vara kul att se någon med 600hk under huven på en BMW köra normalt! ;) Tror nog den där frågan är lite svår att svara på, beror nog väldigt mycket på hur motorn har byggts samt vilka delar som används! Räcker med en liten detalj i fulfabrikat och lite varv mot 7000rpm så kan haveriet vara framme. Turbomos med sån effekt är ju ganska kul att använda! =) |
|
hehe ja vet å ja förstår....men kolla på limmets nya motor....kilander.... teddans... ja vilka mer finns de.. dom kör ju som man vill me en sån bil på gata å stripp..å i vissa fall verkar de ju hålla några mil visst ras förekommer ju.. ...men med en sån spec på motorn visst att man gasar ibland men över lag kör man normalt... de e de ja menar.....kan de hålla för en 100 mils färd normal körning??? tog upp deras bilar för ja inte orkar rada upp setupen ja ska köra me...men de blir ju smidda stakar ,kolvar oringat sen allt renoverat fixat å donat...sen e du ju ppf som bygger så domdär små felen är de då inte ja som avgör i sånna fall skrattar( jo de e nog mina byggnationer som kommer faliera) men de händer ju så e de ju bara. å va fan de får man ju ta de vet man ju ......men de kommer de vara värt:))) mvh pezen Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
De bör det göra om allt får sin kylning korrekt. Största hindret för dig vore väl en milslång kö en het sommardag! |
|
så då e de så...å kylningn får man väll hålla koll på så gott man kan:) mvh pezen Länk |
|
|
Då man bygger en arg maskin så måset man ta hänsyn till vilken olja man ska köra med, lagerspel, spel i resten av maskinen m.m. Finns böcker som är mils långa som är värda att läsa :) Sedan vara noga med monteringen är ju också A-O, kylningen är också viktigt. |
|
|
hehe(jtp svara igen) hälit...=) men alltså skulle de funka i praktiken..... de ja tänker mest på är om man rent kan ta en resa me bilen. vill ju inte bara sitt å ragga runt älvsjö när man lagt ut 150-200 k på bilen hehehe... visst allt kan hända.... men man tackar än en gång för svaren kan ju säga att man blir aldrig överlärd mvh pezen Länk |
|
pg_ice |
resa med bilen? hur ska du kunna det när du kör olagligt ;)? tänkte inte på det eller... |
pg_ice! Han vore knappast ensam på gatorna med olagligt färdmedel. ;) |
|
chrcel: Självklart kan du åka ut och resa med bilen, om motorn är rätt byggd så kommer den spinna som en katt längs E4:an. Men självklart, som du säger kan ALLT hända. Vi har en race båt, eller min far har. Vi brukar göra allt från att glida upp till stan för att käka en bit mat, åka ut till någon ö och softa, race så hårt det går, köra tvärt över halva landet. Allt är möjligt, med rätt byggd motor. Sedan händer det omöjliga som du säger "allt kan häda". En ny smidd vevaxel från staterna går av efter 5 timmars körning. Ny byggd motor. Så javisst, allt kan hända. Det visade sig att axeln hade problem med gutningen, den hade delat sig intill ena motvikten. Så säker är man aldrig, hur man än göra. Motorn jag talade om är ingen BMW men en motor som är rätt byggd och fått mycket smisk. |
|
|
(pg_ice) kan tänka mej att dom vägar ja hade tänkt åka i sänna fall är nog bättre än att ligga å köra runt i städerna (e4an) norröver eller inlandet... jag har kört dom vägarna i tre å å de e inte bara en vända...med men reda nu olagliga 535 me m5 motor å de har gått utmärkt...visst riskerna finns men du kan ju åka på en flygande me din 325 för att du har en trasig lampa eller har ja fel??? å som m635 forever säger så åker ja nog inte ensammen=) mvh pezen Länk |
|
|
(jtp) synd de me båten men de e ju helt rätt de du säger.....men de e ju bara att hoppas på de bästa..... ja har ju som sagt aldrig kört överladdat förutom i min gammla saab å då pratar vi 5k plus bonn trim .så de känns lite bättre när nån som kör turbo kan komma me lite inlägg hehe. nu snackar vi 150+ å de e inte så att man gräver pengar..... mvh pezen Länk |
|
Känner du dig lite osäker kan du alltid sladda in på PPF:s forum för svar! Killarna där kan ju överladdat!! ;) |
|
hehe jo då dom e grymma på överladdat!!!! ja har pratat me dom.. som de e tänkt ska dom väll bygga motorn ...är bara lite rädd att bäckis har höjt priset man vet ju inte om dollarn har stigi sen sist å de var ju nån månad sen skrattar mvh pezen Länk |
|
|
hade bara tänkt bygga motorn först...men ja kommer inte orka plocka ur å sätta in den hela tiden de e bättre man laddar på allt på en gång=) så ja låg ju några tusen back gör väll de fortfarande men de kommer bara man vill så he bli å knapra knäkke brö dom närmsta månaderna skrattar mvh pezen Länk |
|
Vet vad du menar! =) Håller på och laddar för försommaren då jag och min bror ska försöka få till det med 745 motorn i en E9 3,0Csi... Hehe! Men kostar det så smakar det.... eller va det tvärtom? Kommer inte smaka alltför beskt iallafall hoppas jag! ;) |
|
absolut inte!!!!!!! lät ju som ett roligt projekt!!! mvh pezen Länk |
|
Lars Jakobsson |
Bara en liten fråga...vilka är "PPF"? |
| www.pure-pf.com | |
Länk MVH Patrik |
|
Hej..Att köra många mil med mkt pulver är inga problem.. Har man bara ordning på soppa och tändning så går det att krama ur flera tusen mil med en vass motor...Jag har själv inte rasat någon motor fast jag kört mkt med hög effekt och det blir alltid minst 10-15 fullgasrepor varje gång man tar ut bilen på stan.. ps..trodde att jag rasat gamla motorn men det var kopplingen... Stefan... Race to the last drop! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.