AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
481

bmw 520 strömlös

Kn
9
Knut E
520i - 04
520-04,bilen har laddat ur 11gånger ,bmw har bytt dörrmodul,knappsatser för elhissar,radio,mm,mm.men nu gick garantin ut och då sa bmw att batt var slut,så jag köpte nytt och bilen har nu funkat ca 1vecka.kan man hoppas att problemet är löst?el.någon som vet ??

an
643
anlima
735iA -87
Nog var det kort livslängd på det batteriet,,,
Har någon provat mäta strömförbrukningen på bilen när den står stilla?
Skulle kunna tänka mig en förbrukning på 25-50mA när allt är normalt, men det kanske någon annan här på AP kan mer om.
Stereon och larmet drar ju lite i viloläge,och klockan förstås.

/Mats
Om du gjort 11 djupurladdningar så är nog batteriet kört, detta är ett effektivt sätt att ta livet av dom... Men BMW har ju garanti på utfört jobb så det är bara att jaga dom om felet återkommer. Viloströmmen bör inte överstiga 25-30mA, detta förmodar jag verkstaden har kollat vid detta laget.

FP
Kn
9
Knut E
520i - 04
bmw påstår att dom har minimereat strömåtgången,tex bmw går ner i sleepmode ca 20 minuter efter avstängning.det har dom reducerat påstår dom.!!!

Stämmer att det finns sleepmode på bl.a alla E39 sen -96 m.fl modeller.
Den går in efter 16 minuter, har du en automat så ser man det enklast på att lysdioden vid växelväjaren släcks efter denna tid. Man kan också avsiktligt lämna en dörr eller bakluckan öppen och kolla så att innerbelysningen släcks efter samma tid.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.