AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.116

Trimchip fungerer meget bra på min 535-91!

Da kan jeg fortelle at trim chip fungerer som lovet, i alle fall på min bil.

Bestilte fra Itsfun i sverige, chippen skal gi 19 hk og 20nm ekstra.
Etter mine uoffisielle målinger( stoppeklokke og snitt av 3 tester, to personer,full tank) så stemmer nok dette.
Målte følgende:
80 til 140 i tredje før 10,3 sek og etter 9,4sek.
80 til 120 i fjerde før 10,6 sek og etter 9,5 sek.
Merket med en gang at den dro litt sterkere, gikk litt mykere og svarte litt raskere på gassen. Den drar og villigere opp til sperra, som ser ut til å ligge der den lå tidligere, var opptatt med å se på veien :-)
Men det som foreløpig ser utrolig bra ut er at kjørecomputeren viste 1,21 l/mil etter testkjøringen, som ikke var spesielt økonomisk ;-)!
Kommer tilbake med mer ang. forbruket etterhvert.

Jeg er meget fornøyd.

jimmy/bmw
Kul att det funka ;)! Prova gärna å kör 100-200 med och utan chip med om du har möjlighet till de !
al
499
alaska1
118dA-13
Undrar bara hur det då hade blivit med en mappning - rena raketen! Kul ändå att du är nöjd!
alaska1:

Chipning funkar?

MVH/ Qvarnis
al
499
alaska1
118dA-13
Även en blind höna hittar ett frö ! När ska du lägga ut broms och effektkurvor samt ge öppet köp! Ska ta kontakt med Unichip i sommar eftersom man slipper betala om man inte är nöjd!
al
499
alaska1
118dA-13
Har du noterat vad norrmannen med 535 skriver

"På disse BMW motorene før -95 er det lett å bytte chippen selv.
Burde kunne gå bra å bestille og montere selv og be om å få returnere chippen om du ikke er fornøyd. Her i Norge er det lov å returnere varer kjøpt på nettet, uten å oppgi årsak..."

Klart seriöst i NORGE!!
jimmy/bmw
Du får fortfarande inte tillbaka hela summan alaska1! och sen så gilldes ju inte qvarnis bromsningar !?
Men det är knepigt att unichips går bra !
al
499
alaska1
118dA-13
Bromsar han före och efter chippning??? På varje bil?? Inte ogillar jag det - men gör han det????? NOPS - Det är ju precis det som är problemet *s*!
jimmy/bmw
Frågar du mig så räcker det faktist att bilen går bättre och jag har aldrig sett någon som mätt upp sämre tider med itsfun chippen iaf

Då behöver man ingen bromsning
al
499
alaska1
118dA-13
Men vi är alla olika! En del kör ju Citroen oxå!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Alaska: Om Qvarnis skulle köra alla bilar han chippar på rullande före och efter, tror du inte att priset skulle gå upp med en tusenlapp eller två då?

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
al
499
alaska1
118dA-13
Precis därför som Citroen inte är en BMW! Det är inte lika påkostat på motorer, hjulupphängning, utveckling mm! Du får vad du betalar för - själv kör jag BMW *S*
jimmy/bmw
varför kör du inte ferrari da ?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
jimmy/bmw:tyvärr är jag tvungen att komentera :-) För ferrari har shit kvalite och då självfallet bilar från 90 tal och tidigare...

Lämna chippandet till turbo bilar, och montera turbo på Bmw då märks vitaminkuren..

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.