AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
855

Frågor om avgassystem

sc
637
schumi
e30 318is -90
Jag skulle behöva böja mitt avgassystem. Jag har försökt böja det genom att hoppa på det men det funkar ej. Kan man böja det genom att köra över det med bil eller plattar man ihop det då?

Sen undrar jag var man kan köpa någon slags stålband att hänga upp ljuddämaren med. Bilprovningen klagade på att jag använde ståltråd :)
Är det rostfritt så är det svårt att böja det så det blir bra om man inte har tillgång till maskiner. Har du däremot stålrör eller liknande så brukar det funka om man värmer med en brännare först så brukar det bli lättare att böja.

sc
637
schumi
e30 318is -90
det är rostfritt
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
går säkert att böja genom att köra över det med en bil men knappast lätt att få det att böjas på rätt sätt å vinkel. skaffa ett riktigt system istället för att klabba. finns ju lösa vinklar att köpa på diverse bildelsaffärer.

LYCKA TILL!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag behöver inte böja så mycket. det som hände var att systemet lossnade och slog då i något så det böjde sig lite neråt på mitten. detta gör att jag inte kan fästa upp det tillräckligt högt bak för att det tar emot bakaxeln. jag behöver alltså bara böja tillbaks det lite grann.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
ok. kan du inte skära ett snitt i systemet (tip som en apelsinklyfta) böja systemet och svetsa ihop? jag har gjort på liknande sätt när jag hjälpt en del att laga sina ihoprostade system och vinklar ej funnits att tillgå.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.