|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tycker att min 3.0'a är alldeles för hög... det är M-sänkning på den men den är ändå hög. 2.8'orna som jag har haft innan har ju varit lägre från fabrik. Jag vill ha ner den här iaf 20mm.. vill dock inte ha nån toksänkning då jag kör den till jobbet och så. Någon som har några tips på vettiga fjädrar? /Magnus | |
|
Köp för guds skull inte H&R, då blir bilen lägre bak än fram, det är så fult. Kör själv med Weitec på min, men det finns även andra tillverkare med schyssta satser. T.ex K.A.W , Eibach och FK. Min Weitec sats sänkte ungefär 30mm utöver M-chassit, bilen blev låååg. Mvh Henrik |
|
|
Det låter som att det är lite mer sänkning än vad jag vill ha. 2.8'an är ju rätt så lagom med M-chassi tycker jag... 3.0'n är ju lika hög som M-roadster och det är lite för mycket tycker jag i kombination med det höga bakskärmarna. Jag mätte nån gång när vi hade både en 2.8 och en M-roadster i familjen och 2.8 med M-sänkning var 15mm lägre än M-roadster har jag för mig... Så ca 20mm sänkning hade blivit rätt lagom på den. Det du har på din bil motsvarar ju då mao ca 45mm lägre än min. Vad fick du ge för de fjädrarna och var köpte du dom? /Magnus |
|
|
Det är t.o.m en 50mm sats jag har. Köpte den direkt av Weitec på www.weitec.de minns inte vad de kostade. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.