AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
690

Få loss bromsok på 525 -88

Tjenare, har lite problem, jag ska byta bromsskivor bak på bilen men jag har inte rätt insexnyckel, har provat både tum och millimeter-insex, vad ska det vara för någon special, de jag menar är de bakre bultarna som håller fast oket...

Tacksam för hjälp, mvh Markus
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Det är en helt vanlig mm nyckel, vet tyvärr inte vilken storlek. Sedan sitter ju "hela" oket med två vanliga sexkantsbultar, prova att lossa dem annars.

Min svarta: Länk
Min blå: Länk
ha
25
hate
520iA Touring -02
518i -90
Är det insex så bör det vara 7mm, kan vara svåra att hitta, brukar inte följa med i vanliga satser, även 9/32" fungerar.

Hasse
Okej tack för hjälpen grabbar!!

Jo jag kollade och förstog att det är 7mm som passar, var på stan nyss och kollade, utan resultat dock, men de löser sig !!
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Köp en hylsa, det är väl investerade pengar.
Biltema har en sats till rimliga pengar.
Lars

Finbilen:Länk
Visa användare
ProPro-medlem
13.415
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Kan bara instämma i lalaw's råd. Listar några förslag över vad man kan köpa i insex-hylsa väg på Biltema (samtliga har 10-års garanti vilket borgar för att dessa håller mkt bra för en normalanvändare).

Endast 7 mm insex hylsa (CrMo stål)
Länk

Sats med 6-8,10,12 mm insex hylsor (CrMo stål)
Länk

Sats med 6-8,10,12 mm insex hylsor (S2 stål)
Länk

Tycker personligen att en vanlig insexnyckel börjar flexa lite väl tidigt - räcker att glidbultarna har satt sig något så kan man känna att en vanlig insexnyckel börjar flexa när man vill lossa dem. En insexhylsa ger mycket bättre "stabilitet" och är således smidigare att arbeta med.
in
438
inkognito
E34 535-92
köpte min 7mm hylsa på mekonomen.

/Stefan F
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.