AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
555

Svårstartad 320i-96, tendenser till "strypning" under körning..?

Sn
4
Snarko
320i -96
Nu i vintras har jag haft ett skumt problem med min 320i-96. Det började med att den var väldigt svår att starta när det var kallt. Jag fick prova oftast 5-6 gånger (spelade ingen roll hur länge jag vred startnyckeln), men sen till slut så hoppade bara bilen i gång och när den väl var i gång så rullade den bra utan några konstiga tendenser. Hade jag sen kört bilen ett tag och sen startade den en halvtimme senare så var det inga problem att få igång den.

Jag har lämnat in bilen för service, men dom kunde inte säga vad det var så dom "chans-bytte" några reläer... ingen skillnad på bilen dock *morr*

Nu, senaste veckorna, har jag dock märkt tendenser till att bilen tillfälligt stryps till under körning! Händer inte ofta, men någon gång ibland och då känns det som bilen hugger till och nästan stannar för någon sekund, sen går den bra igen (höll på att bli ståendes i en korsning här om veckan!).

Är det någon som har någon idé om vad det kan vara eller har varit med om något liknande? Börjar bli fruktansvärt trött på bilen nu, så alla förslag och idéer är välkomna!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur långt har bilen gått?

När byttes bränslefiltret senast?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Sn
4
Snarko
320i -96
Den har gått 16000 mil. Vet ej när bränslefiltret byttes senast så här på rak arm... måste kolla mina servicepapper i sånt fall, men du tror att det skulle kunna orsaka detta eller? Ska kolla upp detta i kväll efter jobbet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.