|
|
|
|---|---|
| var kan man hitta en sprängskiss till 4.0 liters åttan.har olje läckage men kan ej hitta var.kommer bakom ac-pump.Det är inte ventilkåps packning eller kjedjesträckarn. | |
|
Det finns sprängskisser i ETK:n, kanske de funkar? ETK:n finns på nätet, sök här på forumet så hittar du länk. Lycka till! |
|
|
www.realoem.com Diesel-räsern /Rickard |
|
| Ventilkåpspackningarna är kända för att läcka på V8orna. | |
| är det vanligt att kjedjekåpan läcker på dom.jag har bytat ventilkåps packningen. var ska man titta extra noga någonstans.Den läcker inte när den är igång.oljan som kommer landar på motorfästet.kommer inte från någon av sumparna. | |
|
stigolle72 - Jag har haft problem med min 540. Den läckte också mest när bilen inte var igång, mitt problem var att ventilkåpans packning inte tätade riktigt, även fastän den var ny ( flera nya provades in ) prova packningsklister på ventilkåpspackingen (båda sidor av packningen). Det gjorde susen för mig. Mvh, Martin. |
|
| tack martin.jag ska prova det.kan passa på o fråga dej om du vet vilka som säljer sänkfjädrar till en sån.skulle bar behöva fram för jag har spräckt en. | |
| stigolle72 - Visst vet jag det, jag har precis bytt stötdämpare och fjädrar runtom på min. Jag köpte av GE motor, kika på www.sportfilter.se. Jag är helnöjd med mina dämpare och fjädrar. | |
|
stigolle72,jag har 2 stk oanvända.Vilket märke har jag ingen aning om,dom är röda iaf :) Kan bytas mot orginalfjädrar fram till 540. |
|
| har tyvärr inga orginal men jag kan köpa dom av dej.var bor du någonstans | |
|
har nu hittat oljejläcket.det var den översta frontkåpan till kamkjedjan.tog två timmar o byta.Dom på bmw sa att dom bara håller 6000 mil.är det någon som hört talas om det eller dom bara snackar för o sälja saker.dom tyckte att jag skulle byta på andra sidan med. men vem fan byter nä det inte läcker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.