|
|
|
|---|---|
|
Hej, I lördags upptckte jag ett det "skorrade" när jag slog på radion, min första tanke var att ngn av högtalarna var sönder. Efter närmare analys upptäckte jag att oljudet kom ifrån samtliga högtalare i bilen samt att oljudet framträdde olika mycket beroende på vilken radiokanal jag ställde in. Efter en stund testade jag med att sätta på en CD skiva, detta fungerar perfekt och jag kan inte höra den minsta tendens till oljud. Ngn som kan hjälpa mig med att komma till rätta med detta problem, jag upplever problemet i en 530 touring -02. Tack på förhand //Eric | |
| För någon månad sedan fick oxå ett störljud på radion. Samtidigt hade bilen signalerat att en glödlampa var sönder. När lampan var bytt och "larmsignalen" var borta så var även störljudet borta. | |
|
Hej Json, Konstigt, bilen har signalerat om att ett bromsljus är sönder. Jag har inte kommit mig för att byta lampan, jag kommer att testa dett i eftermiddag och förhoppningsvis kan detta kanske vara en lösning på problemet. Är det ngn som har förstånd på vad detta samband kan bero på??? //Eric |
|
|
Vid fel på vissa lampor så kommer ljusmodulen att styra igång reservlampor med reducerad ljusstyrka (dimmas genom pulsning med viss frekvens). Detta kan möjligen ge nån störning i radion, men det är himla långsökt. FP |
|
|
Hej igen, Joag provade att byta mina bromsljus igår kväll (detta då bilen indikerat om detta. Tyvärr kvarstår det skorrande ljudet när jag lysnar på radio, dock ej när jag lyssnar på CD. Någon som kan hjälpa mig vidare?? /Eric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.