AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
737

accelerationsproblem? :(

tjena alla..
jag har nyligen köpt en fin bmw 530ia e34 93a automat.
och häromdagen började den att vibrera vid måttligt gaspådrag. det vibrerar ingenting om jag accelerar lite eller fullt utan endast vid måttligt gaspådrag. jag undrar om nån vet vad det är som är fel. en kompis till mig ssäger att det är stödlagret på kardanaxeln. stämmer det?? snälla hjälp!?!?

sw
47
sweeper
540Ia Sport Touring -99
kolla om det är knuten precis framför bak diffen. den är lättast at kolla den brukar iofs ge ett ljud ifrån sig efter ett tag samt det syns mycket väl om det har brustit då det är en massa klegg på värme skölden samt ovan på avgass systemet precis där knuten sitter.

det andra felet är just den som du säger stödlagret den e dock lite jobbig att kolla eftersom den sitter mitt under avgass och värmeskölden.
lättast är at lossa avgass lite granna (uphängen dvs) samt värme skölden sedan använde en liten spegel för a kolla medans en polare lyfter/drar kardan up/ner det ska finnas ett litet spel där men inget glapp.

det sista som det kan vara är hardy skivan,
den e lättare än stöd lagret att koll bara lys med ficklampa och kolla så inga sprickor/bitar saknas där.

joppas detta hjälper dig hitta dina vibs.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag fick mitt stödlager + hardyskivan bytt för ett halvår sedan och då var gamla stödlagret verkligen dåligt men hardyskivan helt ok, skakningarna försvann nästan helt - nu känns ett litet darr bara vid måttligt gaspådrag.

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Darret är nästan omöjligt att känna och försvinner tidvis nuförtiden.
när det är mellanlagret blir det vibbar oftas när man startar eftersom
där blir mest kraft då.bytte på min 540 förra veckan o tog ca 4-5timmar.
det enda tråkiga är att man måste plocka ner avgassystemet.lagert kostade 700:- på bmw.det är bara o bita ihop o byta.lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.