AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
737

Bmw E30 318 Första Bilen!

Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Idag köpte jag min första bmw, en 318 från 89.
En dum fråga kanske, men den har dragkrok nu och jag skulle gärna vilja ha bort den pga utseendet, vet är det är onödgit o allt.
Några tips från er på hur jag kan göra bilen stilrenare? absolut ingen styling elr sånt.. vill bara ha ett stilrenare utseende, enbart bmw orginal saker.
mvh tim
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
grattis till bmwn, KOLLA KAMREMMEN det första du gör bara! pga en dålig konstruktion skall den bytas var 4000 mil och gärna innan! tar du bort kroken måste du regbes bilen, och tar du bort den så nog fan behöver du den dan efter!!! själv är jag inte mycket för styling, men en sänkning och 17 tumsfälgar på e30 gör underverk!!
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
jag är inte heller mkt för styling :P därför vill jag bara ha orginal saker till bilen:) kamremmen är precis bytt på bilen.
Mammasen har en dragkrok på sin bil så det är lungt :) tycker bara att kroken förstör hela bakdelen av bilen tyvärr, så på nått sätt ska den bort iaf..
får kolla lite närmare på det imorgon..
mvh
Gamla bilar ökar i värde med krok faktiskt. Men det kanske inte spelar någon roll för dig... Personligen så skulle jag köpa en burk svart Hammarlack istället och pensla på samt ta bort alla tråkiga gummiidetaljer och rätta till löst hängande kablar för ett cleanare orginal utseende. ;) Länk

Aliquando et insanire iucundum est.
m3
139
m3italia
E30 320is -91
16" duger gott och väl om du ska ha fälgar. Allt större ser bara överdrivet ut på en vanlig e30
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Tim:
Gratulerar till ett bra bilköp :), är det inte du som bor på Söder med den gula Porsche Boxstern? Har nämligen inte sett någon annan E30 där än än min.

15" krysseker, framfjädrar från M3 E30 utan AC och sportchassiebakfjädrar så får du ett trevligt utseende. Klart du ska ha bort kroken, den rök på min 325i touring också.

/Erik Tryggvesson
BMWCS #5162 / BMWSC #339
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
tjena erik, jo det är vi men den gula porschen.. e30 jag köpte är röd står utanför under det stora trädet.
har några frågor till dig, det finns inga dimljus på bilen men skulle gärna vilja hade på den.. e det bara o köpa och sätta på elr? sen ser det ut som det har suttit nån form av läpp på min framspioler? jag tänkte köpa en is läpp och sätta på den om det är möjligt?
mvh tim
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.