|
|
|
|---|---|
|
Hej Har haft problem med laddningen, lossade idag plus och jord från generatorn. Vid startmotorn hade de samma spänning som batteriet, omen framme vid generatorn nästan ingen alls. Bytte kablarna men nu går inte startmotorn runt. Går de ursprungliga kablarna någonannan stans? Snabb hjälp önskas! | |
|
Uppdaterar lite då jag har börjat jobba och ej har tid att skruva. Har dragit nya kablar från generatorn till startmotorn då de gamla gav spänningsfall. Nu startade den igen, men laddar ej. Tog ur laddningsregulatorn, såg bra ut, men putsade bort lite ärg. Nu laddar den fortfarande inte, dock har laddlampan börjat lysa nu vilket den ej gjorde förut. Börjar bli trött på skiten nu, lämnar in den snart om ingen har några bra tips? |
|
| provat att byta laddregulatorn? hur långa är kolen? kan ju även vara en diod som är kass, jag hade provat att byta regulatorn om du har en sån som sitter utanpå generatorn. mäta sen laddningen direkt på gen! min är också en 91 och där satt ny gen på den när jag köpte den(över 3 tusen bara för gen)!! så man köper ju inte ny utan vidare! | |
| inte provat det än, inte fått tag i någon över helgen. Kolen är ca 15-16 mm, doch är den ena lite längre om det spelar nån roll. Får prova mäta laddningen direkt på generatorn, har mätt på batteriet. Har iofs provat med två batterier samt bytt jord till batteriet så tycker det borde vara helt. Var sitter dioderna? | |
| sitter inne i generatorn! om du inte får ut nåt direkt på gen så är den kass. | |
|
Hade batteriet på laddning hela natten igår medan jag jobbade, körde till OK när jag slutade kl sex och de släppte vänligt in mig så jag fick köpa en ny laddningsregulator. Bytte den i ren desperation ute på parkeringen direkt men nej då. Tröttnade rejält på att skruva så nu åker den på verkstad om tolv timmar. Förmodligen en helt ny generator, men då blir det ordnat iaf. Tack till alla som kommit med tips, nu har man lärt sig lite åtminstone =) Återkommer med vad som var felet när jag fått tillbaka bilen så kanske någon har nytta av det längre fram! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.